به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل شرکت اریکو ابهر تشکیل شد، افزود: مشکلات واحدهای تولیدی فقط با مکاتبات اداری قابل برطرف شدن نیست و اعضای کارگروه تسهیل و مدیران استان باید به صورت عملیاتی مشکلات واحدها را بررسی کنند تا تولید متوقف نشود.
وی تصریح کرد: با تفویض اختیار وزارت صمت برای ثبت سفارش کالا واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بسیار تسریع می شود و باید بانک مرکزی نیز با توجه به اینکه در هر استان دارای بانک عامل و ناظر مالی است در زمینه تفویض اختیار اقدام کند.
وی تاکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته واردات نخ که در کشور توان تولید آن وجود دارد ممنوع شده است.
حقیقی با اشاره به مشکلات شرکت اریکو خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی مشکلات این شرکت پرداخت نشدن مطالبات آن توسط شرکت رجا است که از تامین اجتماعی، سازمان مالیاتی و بانک ها انتظار همکاری تا وصول مطالبات این شرکت را داریم.
وی ادامه داد: باید بستر لازم را برای سفارش گیری این شرکت فراهم شود و پیگیر مطرح شدن مشکلات این شرکت در کمیته اقتصاد مقاومتی هستیم.
استاندار زنجان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، تاکید کرد: در بین مردم حضور داریم و مشکلات آنها را درک می کنیم و وظیفه همه ما این است که با همکاری و تعامل آرامش را برای مردم فراهم کنیم.
حقیقی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بازار گوشت و مرغ بیان کرد: اگر در یک ماه و نیم گذشته در زمینه قیمت گوشت عادی عمل می کردیم موجب افزایش قیمت مرغ می شد اما قیمت مرغ به رغم فشار ها در مبلغ 11 هزار و 500 تومان ثابت نگه داشته شد که با این کار 9 میلیارد تومان سود نصیب استان شده است. 
این مسئول عنوان کرد: در 11 ماه امسال توزیع گوشت مرغ در استان نسبت به سال گذشته 133 درصد افزایش یافته که نشان از نقص سیستم توزیع و سوء استفاده سودجویان است.
استاندار زنجان با اشاره به بازدید سر زده از کشتارگاه ها، یادآوری کرد: در کنار کشتارگاه‌ها مردم نیز باید برای متعادل شدن بازار گوشت و مرغ همکاری لازم را داشته باشند و به اندازه نیاز خود خرید کنند تا بازار به تعادل برسد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان ابهر توسط نمایندگان آنان مطرح و مصوبات جلسات گذشته پیگیری شد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.