ماهرخ بلوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: در یک ماه گذشته 2 انتصاب بانوان در شرکت آبفار، 2 مورد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،2 مورد در بیمه سلامت و اداره کل ورزش و جونان، سه مورد در استانداری و شهرداری زنجان به وقوع پیوسته است.
وی اظهار داشت: در مقایسه با دستگاه های استان استانداری زنجان رتبه بالایی در انتصاب مدیران زن را اشته و در زمان حاضر چهار معاون مدیرکل و در سطح پایه سه رئیس اداره از بانوان مشغول بکار هستند که امیدواریم این روند افزایش یابد.
این مسئول ادامه داد: امروز مسولان استان می توانند به زنان فریخته، با تجربه و توانمند در حوزه های مختلف مسئولیت های مهمی را بسپارند و بدون نگاه به جنسیت توقع داشته باشند که سطح کارآمدی و بهره وری در این حوزه ها رشد پیدا کند.
وی اضافه کرد: اگر مبنا شایسته سالاری باشد؛ زن و مرد اگر ویژگی های لازم را داشته باشند، می توانند در جایگاه مورد نظر قرار بگیرند و به این مهم باید توجه کرد.
بلوری تاکید کرد: از آنجایی که امروز نگاه جامعه معطوف به حرکت زنان در صحنه اجتماعی است، این حرکت از طرف گروه های مرجع، صاحبان قدرت، بخش های مختلف جامعه و به ویژه فرهیختگان رصد می شود.
وی خاطر نشان کرد: براین مبنا این قشر تاثیر گذار باید با تلاش این جابجائی تاریخی خود را به کردار شایسته، گفتار سدید و پندار صحیح مجهز کنند و بتوانند با نقش آفرینی جامعه را به سمت آن تعادلی پیش ببرند که دیگر جنسیت جز در دانش خاصی معنایی نداشته و آنچنان که قرآن کریم برای خلقت زن و مرد تبیین کرده هر 2 استوار باشند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.