حسین آب سالان روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: به منظور مدیریت اصولی و فنی تمامی پسماندهای تولیدی در استان، پسماندهای رها شده در ورودی شهرها، به ویژه آزاد راه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز جمع آوری می شود.
وی اظهار کرد: به علت اینکه زباله ها مناظر بسیار زشت و زننده ای را در ورودی شهرها ایجاد می‌کند به سازمان حمل و نقل، راه و شهرسازی، مراکز خدماتی بین راهی حداکثر تا 25 اسفند فرصت جمع آوری و پاکسازی داده شده است.
آب سالان خاطرنشان کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت مناسب همه پسماندهای تولیدی به ویژه پسماندهای شهری و روستایی و نخاله‌های ساختمانی مدیریت شود و اداره کل محیط زیست از 2 ماه قبل به مسئولان مراکز خدماتی بین راهی تذکرات لازم را ابلاغ کرده و یک دوره کلاس آموزش با همکاری میراث ‌فرهنگی و گردشگری و حمل و نقل برای مدیریت پسماندها برای اعضای کارگروه مدیریت پسماند پیش بینی شده است.
رئیس اداره محیط زیست استان تاکید کرد: پیشنهاد شده که اداره راه و شهرسازی در پارکینگ‌ های حاشیه آزاد راه ها سطل های زباله بزرگ با تخلیه روزانه و نصب تابلوی راهنما در این طرح اقدام کند و از ظرفیت سمن های دوستدار محیط زیست نیز استفاده شود.
وی یادآور شد: متاسفانه بیشتر زباله های رها شده در حاشیه راه ها توسط مسافران تولید می شود که در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی و تسهیل دسترسی مسافر به سطل زباله است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.