به گزارش ایرنا، چهار ماهی است که نرخ مرغ گرم در بازار استان های همسایه 145 هزار تا 150 هزار ریال و در زنجان نیز 115 هزار ریال تعیین و این قیمت تثبیت شده است.
پایین بودن قیمت این فرآورده در بازار استان زنجان و از طرفی نیز بالابودن نرخ گوشت گرم دام موجب افزایش تقاضای گوشت مرغ گرم شده است.
علاوه بر این موارد، غیربومی هایی از استان های همسایه نیز مشتری خرید گوشت مرغ گرم از بازار زنجان شده اند که این مهم نیز موجب شده تا به محض توزیع این فرآورده در بازار، این کالای مورد نیاز به زودی به فروش برود و مصرف کننده های بومی نیز بویژه در بعداز ظهرها با کمبود آن مواجه شوند.
در حالیکه هفته های گذشته چنین مشکلی در بازار مرغ وجود نداشت هر مشتری بومی در هر ساعتی از شبانه روز می توانست گوشت مرغ گرم مورد نیاز خود را بدون دغدغه خریداری کند.
دلالان استان های همسایه زنجان شماره تماس خود را بین مراکز خرد توزیع گوشت مرغ گرم پخش کرده اند تا به محض ورود این فرآورده به بازار عرضه کنندگان با آنها تماس بگیرند و چندین قطعه خرید کنند.
این مساله موجب شده تا نزدیگی ظهر یخچال مرغ مغازه های توزیع کننده خالی بماند و مشتریان واقعی برای تامین آن مرغ فروشی ها را بگردند تا مگر یک قطعه از آن را تهیه کنند.

** تا عدم ثبات نرخ 115 هزار ریالی مرغ در کشور این فرآورده از زنجان خارج می شود
رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان گفت: طی 68 روز گدذشته در این استان 2 هزار و 800 تن گوشت مرغ گرم وارد بازار شده است.
سید ناصر رمضانلو اظهار داشت: روزانه از 35 تا 71 تن مرغ گرم نیز در بازار زنجان توزیع شده است.
به گفته وی، برای روز جاری مرغ حمایتی با نرخ 115 ریالی در کشتارگاه ها کشتار نشده و امروز/9 اسفند/گوشت مرغ گرم وارد بازار زنجان نشده است.
رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان تاکید کرد: برخی از غیربومی ها نیز گوشت مرغ گرم خود را با توجه به پایین بودن نرخ آن از زنجان خریداری می کنند و این مساله موجب کمبود آن در بازار شده است.
رمضانلو تاکید کرد: تاز مانی که در کل کشور مرغ با یک نرخ ثابت 115 هزار ریالی برای فروشنده ها عرضه نشود کمبود گوشت مرغ گرم در بازار همچنان ادامه خواهد داشت و ریشه کنی این مساله نیازمند تثبیت یک نرخ در استانها است.

** ماهانه یک و نیم میلیون قطعه مرغ در زنجان کشتار می شود
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: سالانه در این استان حدود 20 میلیون قطعه مرغ کشتار و وارد چرخه توزیع استان می شود و این رقم ماهانه یک و نیم میلیون قطعه است.
محمدباقر حاج کاظمی اضافه کرد: مرغداران با توجه افزایش تقاضا برای بازار عید، ماه رمضان و دیگر روزها و فصل ها جوجه ریزی خود را متناسب با آن می کنند تا کمبودی در توزیع وجود نداشته باشد.
وی یادآور شد: در برخی از فصول سال نیز تقاضا برای مصرف کاهش می یابد که بر اساس همین نیز کشتار انجام می شود که در حال حاضر در استان زنجان کمبودی به لحاظ کشتار مرغ وجود ندارد و پنج کشتارگاه طیور در استان فعال است.

** خروج مرغ گرم زنجان از شبکه توزیع توسط سودجویان
معاون بازرسی و رعایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال توزیع گوشت مرغ گرم در استان 2 برابر بیشتر از سال های گذشته بوده است.
اسماعیل مسلمی افزود: با توجه به اینکه مرغ کشتار شده در استان مازاد بر نیاز است و بخشی از نیاز استان تهران را نیز تامین می کنیم لاشه این فرآورده با مجوز دامپزشکی از استان خارج می شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر اختلاف نرخ گوشت مرغ گرم استان زنجان با دیگر استانها موجب شده تا این فرآورده توسط افراد سود جو خارج شود.
معاون بازرسی و رعایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: تا زمانیکه گوشت مرغ گرم در سطح کشور نرخ ثابتی نداشته باشد این روند ادامه داشته و خروج 10 درصد مرغ از بازار موجب نایده گرفتن همه تلاش ها و اقداماتی نظارتی خواهد شد.
مسلمی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرنوع تخلفی مورد را با سامانه 124 برای رسیدگی به موضوع اطلاع دهند.

** مشکلی در عرضه مرغ با قیمت فعلی وجود ندارد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان گفت: با توجه به اینکه تعطیلات رسمی را پشت سر گذاشتیم و پیک مصرف گوشت مرغ گرم کاهش یافته بود عرضه مرغ زنده به کشتارگاه نیز کاهش یافته بود.
محمدجعفر حصاری اظهار داشت: تا پایان هفته جاری عرضه مرغ زنده با توجه به افزایش مصرف گوشت مرغ گرم نیز به روال گذشته باز می گردد و مشکلی در تامین آن برای مشتریان وجود نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن نرخ گوشت مرغ گرم در بازار استان نسبت به استان های همجوار مشتریانی غیربومی هم این فرآورده مورد نیاز را زنجان خریداری می کنند.

** مصرف کنندگان نگران تامین گوشت مرغ نباشند
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: روزهایی که تقاضا برای مصرف گوشت مرغ زیاد باشد اقدام به توزیع این فرآورده به نرخ دولتی می کند.
عبدالله جعفری افزود: در حال حاضر مقدار قابل توجهی از این فرآورده وجود دارد که برای شب عید وارد بازار می شود و شهروندان نگران تهیه این فرآورده نباشند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.