سرهنگ جعفر کردلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مواد محترقه از یک واحد صنفی و یک دستگاه خودروی سواری پژو، به دست آمد.
وی میزان انواع مواد محترقه کشف شده از واحد صنفی در شهرستان ایجرود را 6 هزار و 300 عدد اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه صاحب این واحد صنفی به عنوان متخلف از سوی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ایجرود، دستگیر شد.
کردلو ادامه داد: یک هزار و 600 عدد فشفشه نیز از یک دستگاه خودروی سواری پژو در جاده خدابنده - ابهر کشف شد که متهم دستگیر شده نیز غیربومی بود.
وی افزود: هر 2 متهم دستگیر شده، پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان، تحویل شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، برخورد پلیس زنجان با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه را بسیار جدی خواند و افزود: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، تهیه و توزیع مواد منفجره و محترقه غیرمجاز، جرم است و مرتکبین به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهند شد.
به گزارش ایرنا، دی امسال نیز، پلیس این استان موفق به کشف و ضبط 50 هزار عدد انواع مواد محترقه و آتش زا از یک واحد صنفی در شهر زنجان شد.
بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال 96 در زنجان تعداد 116 نفر از نواحی مختلف بدن مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
از یکم تا بیست سوم اسفند 96 در مجموع 130 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که 108 نفر آسیب دیدگان مرد و 22نفر مابقی نیز زن بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش نشان می داد.
میانگین سنی آسیب دیدگان 10 تا 25 سال و بیشترین ناحیه آسیب دیده با 46 نفر مربوط به چشم، 44 نفر مربوط به دست و 40 مورد نیز مربوط به سایر اندام های بدن بود.
73 نفر از مصدومان مربوط به شهرستان زنجان، 12 نفر شهرستان ابهر، 22 نفر شهرستان خرمدره، 3 نفر شهرستان ایجرود، 3 نفر شهرستان ماهنشان، چهار نفر شهرستان طارم و 13 نفر نیز مربوط به شهرستان خدابنده، بودند.
نهم اسفند نیز زنی با حدود 51 سال سن که ناراحتی قلبی داشت بر اثر ترس از صدای انفجار مواد محترقه سکته کرد و جان باخت.
سال 95 تعداد 111 نفر (85 مرد و 26 زن) بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که 91 نفر از این مصدومان به صورت سرپایی در محل درمان شدند و 20 نفر نیز به بیمارستان منتقل و بستری شدند و بیشترین ناحیه آسیب دیده نیز مربوط به چشم، صورت و دست بود.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.