به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این تور ابتدا در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شماره یک از نمایشگاه دائمی محصولات و تولیدات واحدهای مستقر در این شهرک دیدن کرده و سپس در شرکت شکلات‌سازی دادلی شهد شیرین‌کام حضور یافته و از نزدیک، مراحل تولید این محصول را مشاهده کردند.
مدیر کارخانه شکلات‌سازی دادلی شهد با بیان اینکه خط تولید این کارخانه از آذر سال جاری، راه‌اندازی شده است گفت: این کارخانه دارای 2 خط تولید است.
خلیل کلانتری افزود: خط تولید شکلات ساده و مغزدار در 2 نوع کاکائو و 7 طعم مختلف میوه بوده و روزانه تا سقف یک تن تولید دارد.
وی خاطرنشان کرد: خط تولید تافی نیز شامل تافی کره‌ای و کاکائو و پنج طعم مختلف میوه از نوع 2 سر پیچ ساده بدون مغز بوده و روزانه تا سقف یک تن تولید می‌شود.
کلانتری تصریح کرد: سقف تولید در آینده تا 6 تن نیز امکان افزایش دارد.
مدیر کارخانه شکلات‌سازی دادلی شهد با بیان اینکه هم‌اکنون 20 نفر در این کارخانه مشغول کار هستند، گفت: فعالیت کارخانه، تک‌شیفت 12 ساعته بوده و محصولات این کارخانه علاوه بر استان زنجان به استان‌های قزوین، کرج، اصفهان و گیلان نیز فروخته می‌شود.
کلانتری با اشاره به وجه تمایز محصولات این کارخانه با کارخانه‌های مشابه گفت: با توجه به توان مصرفی مصرف‌کننده از نظر اقتصادی، سلیقه‌ای و ترکیب رنگ و طعم، بسته‌بندی محصولات این کارخانه به‌گونه‌ای است که 7 طعم شکلات و یا 5 طعم تافی میوه‌ای و یا 2 طعم تافی کره‌ای در یک بسته قرار گرفته و مشتری با خرید یک بسته از چند طعم استفاده می‌کند.
وی با اشاره به بسته‌های کادویی این کارخانه تصریح کرد: برای اولین بار در کشور از قوطی‌های ایستاده درب‌دار استفاده شده که دارای 85 درصد محصول و تنها 15 درصد مقوا است.
واحد دوم که مورد بازدید قرار گرفت، کارخانه نانو مهیار بود که مدیر داخلی این شرکت گفت: هم‌اکنون محصولات تولیدی این واحد، انواع جوراب است که سالانه 400 تا 500 هزار دوجین جوراب تولید می‌شود.
حمید نجفلو خاطرنشان کرد: طرح توسعه این واحد تولیدی برای تولید زیرپوش مردانه، حوله، گِن و جوراب شلواری نیز در برنامه‌های آتی کارخانه قرار دارد.
وی با بیان اینکه میزان صادرات این واحد در سال گذشته 3 میلیون دلار بود، افزود: کشورهایی مانند عراق، افغانستان، قرقیزستان، پاکستان مقصدهای صادراتی این کارخانه بوده و کشورهای گرجستان، هلند و ایتالیا نیز مذاکراتی انجام شده تا صادرات به این کشورها انجام شود.
نجفلو با اشاره به استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز در این واحد تولیدی تصریح کرد: دفتر مخصوصی در پارک علم و فناوری استان داریم تا از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در تولید محصولات استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین تور صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری انجام شد که در جریان این بازدید، دانش‌آموزان از نزدیک با واحدهای تولیدی آشنا می‌شوند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.