بهروز صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به هفت رکن اساسی اشاره داشتند که در این میان به 2 رکن مهم یعنی علم و پژوهش و موضوع جوانان توجه ویژه ای شده است.
وی اظهار داشت: بر این مبنا علم و پژوهش به عنوان آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور محسوب می شود که در 40 سال گذشته کشورمان در این بخش به موفقیت های چشمگیری دست یافته و شهدای پرچمدار علمی را نیز تقدیم انقلاب کرده است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در این بیانیه رهبری به موضوعات دیگری از قبیل معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، مرز بندی با دشمن، عزت و حکمت را بیان کردند که هر کدام از آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اضافه کرد: موضوع سبک زندگی از دیگر مباحث مطرح شده است، در حالی که برخی ها تلاش کردند که زندگی غربی را در ایران اجرا و پیاده سازی کنند وبحث های بی شماری نیز مطرح شده که همگان برای مقابله جهادی و هوشمندانه پیشگام شوند.
صالحی افزود: رهبری در این بیانیه مسیر انقلاب و حتی مرز جریان انقلاب با جریان های مختلف را نیز بخوبی مشخص کرده و از طرفی به نقش بی بدیل جوانان برای رسیدن به شاخص های بنیادین نظام مردم سالاری نیز تاکید کردند.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ویژگی دیگر بیانیه آن است که از تمامی مشکلات، خطاها و تدبیرها درس گرفته و از ظرفیت ها و امکانات برای دستیابی به اهداف تعیین شده استفاده شود که در این میان مهمترین سرمایه که همان نیروی انسانی با نگاه به گذشته و آینده حرکت کرد.
وی اظهار داشت: رهبری به موضوع عدم کهنگی شعارهای انقلابی اشاره داشت و اینکه این مهم به دوره خاصی تعلق ندارد و از سوی دیگر مطالبات مردمی، توجه به راهکارها ، نگاه به آینده ، توجه به تجربیات قبلی، انعطاف پذیری، منفعل نبودن، تاکید بر اصلاح خطاهای گذشته، پایبندی به اصول، درک پدیده ها از دیگر موارد مهم است.
معاون اجرایی و فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان خاطرنشان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر 40 سال آینده را به خوبی ترسیم کردند و در این میان ملت ایران در سال های گذشته و در عرصه های مختلف نشان داده اند که با وجود مشکلات در مسیر اهداف تعیین شده انقلاب حرکت می کنند و این مهم نیز با اتکا به خود باوری، ایمان بخدا و تبعیت از فرامین رهبری محقق خواهد شد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.