به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: از طریق کتابخانه های عمومی و نیز مدارس شبانه روزی می شود برای تامین کتاب های کمک درسی برای دانش آموزان مناطق محروم اقدام کرد.
وی با بیان اینکه به هرصورت، کنکور همچنان ملاک پذیرش در رشته ها و دانشگاه های پر متقاضی است، ادامه داد: میزان پذیرفته شدگان در آزمون سراسری در استان رضایت بخش نیست و این میزان در مناطق محروم اصلا خوب نیست و لازم است با در نظر گرفتن اولویت مناطق، اقدامات حمایت عملیاتی در این خصوص شود.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر تغییرات حوزه فناوری اطلاعات بر کاهش کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی نیازمند تلاش و برنامه ریزی برای فرهنگ سازی کتابخوانی از طریق اجرای طرح های خوب و نتیجه بخش هستیم.
وی پایین بودن میزان کتابخوانی را عاملی در رشد آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: برای توسعه کتابخوانی در استان باید از همه ظرفیتها بهره گرفته شود.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تعهد استانداری زنجان برای تامین اعتبار ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی در استان اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای تکمیل کتابخانه های در دست احداث استان به ترتیب میزان پیشرفت فیزیکی طرح ها انجام می شود.
به گزارش ایرنا، مرداد امسال در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان زنجان تفاهمنامه ای با رویکرد فرهنگی میان این وزارتخانه و استانداری زنجان به امضا رسید.
از محورهای اصلی همکاری برای این تفاهمنامه، توسعه فعالیت های فرهنگی، دینی، هنری در حوزه های مختلف با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی، تاریخی و هنری استان زنجان است.
در ماده سه که به تعهدات استانداری اشاره شده آمده است: به موجب این تفاهم نامه برای احداث و تجهیز کتابخانه مبلغ 40 میلیارد ریال، برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی شهری و روستایی مبلغ 23 میلیارد ریال و برای راه اندازی کتابرسان سیار روستایی در سطح استان نیز یک و نیم میلیارد ریال از سوی استانداری زنجان حمایت خواهد شد.
طبق ماده پنج تفاهمنامه، اعتبار آن سه ساله بوده و در صورت رضایت طرفین قابلیت تمدید خواهد داشت.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.