به گزارش ایرنا، علی محمدیان روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار ابهر، با اشاره به اینکه هماهنگی چرخه تولید و توزیع سبب تنظیم بازار می ‌شود، افزود: باید از تولید کنندگان حمایت کرد چرا که ایجاد مشکل برای تولید، بازار را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در بازار گوشت، اظهار کرد: احتکار خانگی گوشت و مرغ به تنش ‌های موجود در بازار دامن زده و دلیل اصلی آن جو روانی ایجاد شده بین مردم، عدم اعتماد به مسئولانی است، که در امر اعتمادسازی موفق عمل نکرده‌ اند.
معاون فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی سبب ایجاد مشکل برای مردم شده است، تصریح کرد: مدیرانی که در برهه فعلی مدیریت را پذیرفته اند باید با همه توان، شبانه ‌روزی پای کار باشند و هیچ کوتاهی مسئولان پذیرفته نیست و مدیران باید پاسخگوی مردم در شرایط بحرانی باشند. 
محمدیان با اشاره به اینکه مشکلی در جذب کالای اساسی در شهرستان نیست، بیان کرد: خوشبختانه در جذب کالاهای اساسی مشکلی نداریم و برخی از اقلام حتی مازاد بر نیاز نیز توزیع شده است و برای تسهیل در تنظیم بازار 2 کمیته تخصصی توزیع و نظارت و بازرسی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در زمینه بازرسی و نظارت در بازار مشکلی نداریم اما این بازرسی ‌ها باید به گونه ای صورت بگیرد که القا کننده و ایجاد جو روانی مبنی بر کمبود اقلام در بازار نباشد.
مدیر جهاد کشاورزی ابهر در این جلسه افزود: باید از مرغ ‌داران حمایت شود تا 20 درصد ظرفیت تولید را تحویل بازار دهند.
مجید قزوینیان با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ و گوشت، اظهارکرد: 80 درصد نهاده‌های دامی وارداتی است و برای تولید این محصول باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت که نباید مشکلات تولید که قطعا بر قیمت تمام شده محصولات تاثیر دارد را نادیده گرفت.
قزوینیان تأکید کرد: با توجه به فرا رسیدن سال نو، اغلب تقاضای مردم برای خرید مرغ افزایش می ‌یابد، به همین دلیل اغلب مرغداری ‌ها تمایل به جوجه‌ ریزی در پایان سال دارند. 
وی خاطرنشان کرد: به ازای هر کیلو مرغ، سه کیلو ذرت و سه کیلو سویا به مرغداران تخصیص داده شده بود که برخی از آنان این کمک را دریافت و برخی امتناع کردند.
این مسئول با اشاره به نقش موثر کشتارگاه پر طلای هیدج در تامین مرغ شهرستان، ادامه داد: کشتارگاه پر طلای هیدج تا به امروز 220 تن مرغ توزیع کرده است اما نتوانسته یارانه خود را دریافت کند. 
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.