علی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تاکید استاندار زنجان، مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز طبق برنامه زمانبندی به‌صورت کشیک در سطح استان حضور خواهند یافت تا مدیریت مناسب و خدمات‌رسانی مطلوب صورت پذیرد.
وی با اشاره به دیدگاه استاندار زنجان در رابطه با توسعه گردشگری و تلاش بر اینکه زنجان از معبر به مقصد گردشگران تبدیل شود، خاطرنشان کرد: حضور و آمادگی مدیران و خدمات‌رسانی مطلوب به‌ویژه در ایام نوروز تاثیر زیادی بر این موضوع می‌گذارد.
باقری اظهار داشت: امیدواریم با همت مدیران، شرایط مناسبی برای استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی فراهم شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه این اداره کل، نقش هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها را بر عهده دارد، گفت: دستگاه‌های امدادرسان مانند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، پلیس و اورژانس در سایر روزها نیز به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی دارند تا در صورت وقوع حوادث طبیعی، خدمات‌رسانی سریع و مناسب انجام دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان، یکی از شریان‌های ارتباطی مهم کشور بوده و به همین دلیل با توجه به پیشرفت علم هواشناسی، سامانه‌های بارشی از قبل شناسایی و ابلاغ و اطلاع‌رسانی لازم جهت آماده‌باش و اتخاذ تمهیدات لازم به دستگاه‌های مربوطه منعکس شده و آمادگی کامل برای مدیریت بحران توسط دستگاه‌ها به محض وقوع بارندگی وجود دارد.
باقری با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن بیشتر محورها، بارش برف و کولاک شدید راه‌های روستایی را مسدود می‌کند، افزود: اولویت، بهبود وضعیت و مدیریت آزادراه‌ها، جاده‌های ترانزیت، محورهای اصلی و ارتباطی بین شهری بوده و سپس بازگشایی راه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: بازگشایی محورهای روستایی نیز حداکثر تا 48 ساعت پس از محورهای اصلی به اتمام می‌رسد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص تماس‌های صورت‌گرفته با سامانه سامد (111) گفت: تماس‌های معدودی مربوط به حوزه مدیریت بحران بود که بر اساس ساز و کار پیش‌بینی شده توسط اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری، ثبت و درخواست‌ها ضمن بررسی جهت ارائه پاسخ به دستگاه مربوطه ارجاع داده می‌شود تا پاسخ نهایی دستگاه به متقاضیان منعکس شود.
باقری، سامانه سامد (111) را مطلوب توصیف کرد و افزود: این سامانه، امکانی برای ارتباط آسان و بدون هزینه مردم با مسئولان و انتقال مشکلات فراهم کرده است.
باقری تصریح کرد: در صورتی که مدیران نیز مسائل مطرح شده توسط متقاضیان را مورد توجه قرار داده و در جهت حل آن‌ها در چهارچوب قوانین و مقررات، اقدام کنند و در صورت قابل حل نبودن نیز پاسخ اقناعی ارائه دهند، سامد بیش از این مفید خواهد بود.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.