به گزارش ایرنا، هادی بابایی مهر روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: صندوق کارآفرینی امید، به عنوان نهاد حمایتی و تنها موسسه مالی تخصصی است که در حوزه اشتغال بویژه کسب و کارهای خرد فعالیت می کند.
وی خاطرنشان کرد: تا بهمن امسال حدود 280 میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید استان زنجان برای اشتغالزایی 511 نفر پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: با توجه به اینکه موفق شدیم 100 درصد اعتبار ابلاغی در محله اول و دوم برای اشتغال پایدار روستایی را جذب کنیم و برای همین 30 درصد منابع اختصاصی به عنوان تشویقی، دوباره به خط اعتباری استان جذب شد.
بابایی مهر تاکید کرد: در این مراحل تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی 95 فقره با 50 میلیارد ریال از منابع داخلی صندوق کارآفرینی امید زنجان پرداخت شد.
وی ادامه داد: با لحاظ 30 درصد تشویقی در مرحله سوم و چهارم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای استان زنجان 31 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: اعتبار برای این تسهیلات بدون لحاظ تشویقی 22 میلیارد و 610 میلیون ریال بود.
بابایی مهر اظهار داشت: کسانی که در نوبت ثبت نام و متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال پایدار از این صندوق هستند می توانند کارهای اداری را برای دریافت آن انجام دهند.
وی از اجرای طرح یک روستا یک محصول در روستاهای استان زنجان خبرداد و یادآوری کرد: اجرای این طرح موجب اشتغال بسیاری از روستائیان در استان و مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: برای اجرای طرح یک روستا یک محصول با دهیاران و شوراهای این مناطق هماهنگی و پتانسیل های موجود تبیین می شود.
بابایی مهر یادآوری کرد: این صندوق تکمیل کننده زنجیره تولید در روستاهاست چنانچه محصولی در هر یک از این مناطق تولید می شود اما مرحله تولید تا بازار آن مشکل داشته باشد برای رفع آن و تکمیل زنجیره توسط صندوق کارآفرینی امید تسهیلات پرداخت می شود.
به گفته وی، در حال حاضر استان زنجان 19 صندوق خرد محلی زنان روستایی دارد که تسهیلات به آنها پرداخت می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان زنجان گفت: این صندوق ها در روستاهای استان متشکل از زنان روستایی است که برای حمایت از اشتغال آنها ورود پیدا کرده ایم.
بابایی مهر صندوق کارآفرینی امید را تنها موسسه مالی در حوزه اشتغال دانست و افزود: از محل منابع تلفیقی با صندوق توسعه ملی که قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی عنوان شده، منابع مالی صندوق کارآفرینی با توسعه ملی تلفیق شد و توانستیم به پرداخت و توسعه اشتغال پایدار روستایی ورود پیدا کنیم.
به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید استان زنجان حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، توسعه زنجیره های تولید، توزیع و فروش محصولات، فعالیت و تولیدات شرکت های دانش بنیان، صندوق های خرد محلی زنان روستایی، توسعه تولید صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی در استان است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.