به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز یکشنبه در جلسه تببین برنامه های هفته منابع طبیعی استان زنجان افزود: در حفاظت از منابع طبیعی نیازمند قوام و استمرار هستیم که باید در این باره جدی عمل شود.
وی یادآوری کرد: منابع طبیعی مختص یک هفته نیست و اهمیت این مساله باید روزانه برای مردم تبیین شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: فرهنگ منابع طبیعی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و همه وظیفه داریم صدای این حوزه را بلند کنیم.
جعفری اظهارداشت: در سال های اخیر توجه به منابع طبیعی توسط ولی فقیه، نمایندگان مجلس و دولت نشان از تاثیر و اهمیت منابع طبیعی بوده است.
وی ادامه داد: امید داریم در هفته منابع طبیعی بتوانیم محدودیت های منابع طبیعی را بیان و از حمایت مردم و مسئولان استفاده کنیم.
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه منابع طبیعی کارکردهای درونی و بیرونی دارد، گفت: باید فرهنگ این حوزه تبدیل به معارف عمومی شود.
جعفری افزود: افراد متعددی اعم از شهری و روستایی در حفظ منابع طبیعی دخیل هستند که باید برنامه های هرکدام از این مناطق متفاوت باشد.

** 2200 نهال در زنجان توزیع می شود
مدیرکل منابع طبیعی و و آبخیزداری استان زنجان گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی در استان 2 هزار و 200 اصله نهال غیرمثمر توزیع خواهد شد.
به گفته خلیل آقاجانلو، برنامه های این هفته از 15 تا 21 اسفند خواهد بود و در نخستین روز از آن درختکاری در سطح شهر و مناطق تعیین شده غرس می شود.
وی ادامه داد: دومین روز از هفته منابع طبیعی با نام مردم، احیاء و توسعه جنکل ها و مراتع، 17 اسفند نیز منابع طبیعی، مردم، حفاظت و حمایت نامگذاری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 18 اسفند منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی، 20 اسفند منابع طبیعی، مردم و بسیج و همیاارن طبیعت و آخرین روز از این ماه نیز به نام منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی نام گرفته است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.