به گزاش ایرنا، ماهرخ بلوری روز یکشنبه در دیدار استاندار زنجان با بانوان شاغل استانداری افزود: البته با در نظر داشتن این مساله که برخی پست ها و مسئولیت ها با اقتضائات جنسیتی نسبت هایی دارند و به عنوان مثال گاهی کارهای وجود دارد که عمدتا با طبع زنان سازگار نیست.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد کار ویژه ای که باید برای تحقق این مشارکت به پیش ببریم، فرهنگ سازی است و در این افزایش همکاری زنان و مردان در پیشبرد این مهم نقش بسزایی دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد زنان خود باوری لازم را ندارند و موجب می شود این قشر آمادگی ذهنی و روانی کافی برای ورود به مناصب مدیریتی را نداشته باشند و از سوی دیگر به دلیل وجود خرده فرهنگ ها مردان نیز پذیرش ورود زنان به پست های مدیریتی را ندارند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که زنان فرهیخته، با تجربه و توانمند در حوزه های مختلف مسئولیت های مهمی را می توان به آنان واگذار کرد و بدون نگاه به جنسبت توقع داشت که سطح کارآمدی و بهره وری در این حوزه ها رشد پیدا کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: باید بر مبنای شایسته سالاری به این موضوعات توجه و اگر این مولفه لحاظ شود؛ زنان و مردان می توانند در جایگاه مورد نظر قرار بگیرند، زیرا برای رسیدن به تعادل و عدالت زنان و خانواده در جامعه حضور جشمگیر این قشر در فرآیند تصمیم گیری نقش اثر گذاری دارند.
وی اظهار داشت: هم اکنون نسبت مدیران زن به مرد در 76 دستگاه اجرایی استان زنجان 12 درصد است که این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به 30 درصد افزایش خواهد یافت که چشم انداز بهتری را فراهم می کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: امروز نگاه جامعه معطوف به حرکت زنان در صحنه اجتماعی است و این حرکت از سوی همه گروه های مرجع، صاحبان قدرت، بخش های مختلف جامعه، به ویژه فرهیختگان رصد می شود و بانوان نیز باید تلاش کنند در این جابجایی تاریخی خود را به کردار شایسته ، گفتار و پندار صحیح مجهز کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.