شهرام میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی به مدت 12 روز برگزار می‌شود که در چهار دوره ، سه دوره ویژه برادران و یک دوره ویژه خواهران تا دهم اسفند که با شرکت 280 نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در روز اول این دوره، مباحثی از جمله آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات، آشنایی با خودروی آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت صحنه، رهاسازی و تثبیت خودرو و در روز دوم تثبیت پزشکی، مدیریت راه هوایی، آتل بندی و CPR مرور خواهند شد.
این مسئول، هدف از برگزاری این دوره را افزایش آمادگی و بالا بردن توان عملیاتی نجاتگران و همچنین کاهش تلفات جاده ای و شتاب دهی در خدمت رسانی به حادثه دیدگان برشمرد.
میرزایی خاطرنشان کرد: پاسخگویی مطلوب و موثر در حوادث و سوانح در گرو تربیت نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده بوده که با برنامه ریزی و ابلاغ به شعب سراسر استان این مهم در دستور کار جمعیت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: جایگاه کنونی هلال احمر در میان مردم، به دلیل فداکاری ها و تلاش های شبانه روزی امدادگران و اعضای داوطلب جمعیت است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطر نشان کرد: نجاتگران باید به ثبت حقایق و تبادل تجربه های عملیاتی توجه داشته باشند و در هر فرصتی در هنگام عملیات نسبت به ثبت تصاویر اقدام کنند تا بتوان از طریق آن به پویایی بیشتر جمعیت هلال احمر کمک کرد.
به گفته این مسئول، اولین دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات نوروز 98 از 24 اسفند نیز در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات پایگاه شمالغرب جمعیت هلال احمر این استان برگزار خواهد شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.