به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در سیزدهیمن کارگروه ستاد تنظیم بازار استان زنجان افزود: باید تخلفات خرده فروشان در قالب تذکر باشد و با سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود در بازار باید برخورد شدید و بدون اعمال جریمه واحد صنفی آنها تا پایان تعطیلات نوروز بسته شود، چرا که اجازه نمی دهیم عده ای ثبات نرخ بازار را برهم بریزند.
وی تاکید کرد: این اقدام و تامین آسایش خاطر مردم و مصرف کنندگان با همراهی و همکاری ارگان امنیتی استان زنجان اجرا خواهد شد.
استاندار زنجان اظهار داشت: اقلام اساسی و پرمصرف مردم نیازمند کنترل بیشتری است تا مصرف کنندگان در تامین آن مشکلی نداشته باشند و قیمت آنها هفته ای 2 دفعه تکمیل و واقعی شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: نرخ برخی از اقلام در استان زنجان نسبت به میانگین کشور بهتر و در برخی از اقلام نیز شرایط مطلوب نیست که باید این مهم توسط گروهی از کارشناسان جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت علت یابی و راهکارهای آن تحلیل و ارائه شود.
وی تاکید کرد: بازرسی در بازار به معنی چرایی و راهکارهای مربوط به نرخ کالاست که باید این مهم به دقت بررسی وراه حل ها ارائه شود.
استاندار زنجان، با بیان اینکه برای تامین مایحتاج ضروری مردم در شب عید مشکلی نداریم، گفت: باید کمیته نظارت و تنظیم بازار در شهرستان زنجان فعال شود.
حقیقی اضافه کرد: آمار هایی که توسط جهادکشاورزی استان زنجان ارائه می شود شاخص است که نشان از توزیع بیش از ظرفیت فرآورده های خام دامی و اقلام پروتئینی دارد که شبکه توزیع نیازمند اصلاح است.
وی اظهارداشت: برای اصلاح شبکه توزیع در استان زنجان از ظرفیت شهرستان و استان استفاده و شبکه کنترل شود که در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.
استاندار زنجان گفت: دستور العمل توزیع گوشت قرمز در سطح استان سریع بومی و اجرایی شود، هر هفته کارگروه تنظیم بازار تشکیل و این دستورالعمل نیز عملیاتی و راه های تامین این فرآورده و راهکارهای برون رفت از مشکل تهیه آن ارائه شود.

** باید مانع رانت و شبکه توزیع خارج از استان زنجان باشیم
استاندار زنجان گفت: در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه توزیع گوشت مرغ گرم 123درصد، گوشت گوساله 513 درصد، گوسفندی 976 درصد، برنح 165درصد، شکر 138درصد، ذرت 245 درصد، کنجاله سویا 353 درصد، اقلام پروئینی 224 درصد و اقلام اساسی نیز 150 درصد افزایش یافته است.
حقیقی اظهار داشت: این به معنی این است که رانت و شبکه توزیع در خارج از استان زنجان اتفاق می افتد و با توزیع همه اقلام جهاد کشاورزی مشکلی رفع نمی شود چرا که مانع رانت و شبکه توزیع خارج از استان نشده ایم.
وی ادامه داد: باید این مساله باید در شورای تامین تحلیل و برنامه جدی برای آن اعمال و برخورد و کنترل انجام و قرار نیست فرآورده های دامی به نام استان زنجان تامین و از آن خارج شود.
استاندار زنجان گفت: تامین این اقلام به اندازه پنج برابر نیاز مردم و فراهم کردن بسترهای لازم و خارج شدن از استان جلوگیری و با مخلان بازار زنجان باید برخورد جدی شود.
حقیقی اضافه کرد: خارج شدن فرآورده های خام دامی و اقلام پروتئینی از استان زنجان به دیگر استان ها توسط هر شخصی در هر جایگاهی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: به تعهدات خود درباره تامین نهاده ها باید عمل شود و همکاری بازرسان، اصناف، ناظران و فرمانداران مطلوب نبوده است.
استاندار زنجان گفت: مصوبه شواری عالی تنظیم بازار کشور روی کاغذ خوب اما در عمل در سطح کشور اجرا نمی شود، چون گوشت مرغ گرم در استان 115 هزار ریال و در دیگر استان ها 150 هزار ریال است.
حقیقی اظهار داشت: به جای اینکه نرخ این فرآورده در استان زنجان افزایش یابد قیمت آن در دیگر استان ها باید کاهش یابد.
وی افزود: مسئولان باید در بین مردم برای رسیدگی به مشکلات آنها حضور یابند، همه کارها و فعالیت ها با هماهنگی همه دستگاه ها و بلافاصله انجام شود.
استاندار زنجان اعلام کرد: نسبت به کارها سرعت داده و نظارت جدی انجام شود، تکلیف نظارت بر بازار در همه شهرستان ها بر عهده فرمانداران، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است.
در این جلسه گزارشی از توزیع فرآورده های خام دامی و اقلام پرمصرف در 11 ماهه امسال در استان زنجان و نرخ آنها ارائه شد.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.