به گزارش ایرنا، توحید سلیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهمیه ابلاغی تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی این شهرستان در سال جاری 123 مورد است که توسط 3 بانک مسکن، سپه و تجارت پرداخت می‌ شود.
سلیمی افزود: 70 مورد از سهمیه ابلاغی تسهیلات فوق بر عهده بانک تجارت، 33 مورد بانک سپه و 20 مورد دیگر نیز در تعهد بانک مسکن است.
فرماندار ایجرود با بیان اینکه میزان این تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی 250 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات 5 درصد و مدت بازپرداخت آن یک ساله خواهد بود. ضمن اینکه محدودیتی در خصوص ارائه تسهیلات بیشتر به متقاضیان این طرح‌ها وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری سال 95 تعداد کل واحدهای مسکونی در روستاهای استان زنجان 91 هزار و 264 واحد برآورد شده و 153 روستای این استان نیز بر روی گسل واقع شده‌اند.
بر اساس مطالعات زمین‌شناسی حدود 97 درصد از شهرها و روستاهای کشور در معرض خطرات ناشی از وقوع زلزله هستند که تسهیلات مقاوم‌سازی جهت بهبود و بهسازی مسکن‌های روستایی و مقابله با عواقب زلزله به روستاییان پرداخت می‌شود که متوسط اجرای این طرح در کشور 40 و در استان 51 درصد است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.