محمدهادی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 شکارچی غیرمجاز بعدازظهر جمعه /سوم اسفند ماه/ در منطقه شکارممنوع خراسانلو، شهرستان ابهر مشاهده و در دام محیط بانان گرفتار آمدند.
وی خاطرنشان کرد: از این شکارچیان خاطی که مبادرت به شکار کبک در اراضی روستای خراسانلو کرده بودند یک قبضه سلاح شکاری ته پر دولول، یک رشته قطار فشنگ برزنتی و 21 تیرفشنگ ساچمه زنی، به دست آمد.
کاظمی با بیان اینکه این 2 شکارچی متخلف دستگیر شده بومی هستند، اظهار داشت: برای این شکارچیان خاطی پرونده تخلف تشکیل و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان ابهر تحویل شدند.
وی افزود: شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه دارد که فرد متخلف باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کند و از جنبه عمومی نیز، قاضی پرونده رای و نظر می دهد.
به گزارش ایرنا، منطقه شکار ممنوع خراسانلو با منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان در استان قزوین همجوار است و در بین 49 درجه و 5 دقیقه تا 49 درجه و 33 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 6 دقیقه تا 36 درجه و 26 دقیقه عرض شمالی واقع شده و وسعت منطقه 70157 هکتار و حداقل ارتفاع 1550 متر و حداکثر 2971 متر و دامنه تغییرات ارتفاعی نیز 1421 متر است.
این منطقه کوهستانی بوده و میزان بارندگی آن بالای 400 میلیمتر در سال است.
پوشش گیاهی منطقه بطور عمده شامل چوبک، بومادران، گون، کلاه میرحسن، پسته وحشی، سیاه تلو است و زیستگاه قوچ و میش وحشی البرز مرکزی است از گونه های دیگر حیات وحش منطقه می توان به خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش و از گونه های پرندگان به کبک معمولی نیز اشاره کرد.
منطقه شکار ممنوع خراسانلو، واقع در شهرستان های ابهر - خرمدره به دلیل داشتن آب و هوای معتدل کوهستانی و زمین‎ های حاصلخیز از تنوع گونه‎های گیاهی و جانوری خاصی برخوردار است و بیش از 13 نوع پستاندار از جمله قوچ و میش ارمنی و البرزی، آهو، پلنگ، خرس قهوه‎ای، خوک وحشی، گرگ و سیاه گوش و 22 گونه از انواع پرندگان چون کرکس، قرقی، سینه سرخ ایرانی، دلیجه، سارگپه در این منطقه زیست می کنند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.