به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: رهبری گام دوم انقلاب بعد از پایان 40 سال و حضور قوی قدرتمندانه نظام جمهوری اسلامی برای حفظ گفتمان انقلاب، ایستادگی، در برابر دشمن و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی را بسیار هوشیارانه واقع بینانه و منصفانه مطرح کردند.
وی اظهار داشت: بر این اساس این مهم نقشه راه ،ریل گذاری ، پایه برای حرکت در 40 سال دوم برای رسیدن به تمدن اسلامی ، ایجاد امید و بیشتر در بین مسلمین و دوستداران انقلاب به ویژه نسل جوان و پیمودن این راه و نشان دادن اقتدار مقاومت وایستادگی در برابر مقابل توطئه های دشمن است.
خاتمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری واقع بینانه، مجتهد عادل جامع شرایط و مدیری مدبر ، آگاه به زمان و شرایط که بیش از 55 سال در عرصه مبارزه و 40 سردال نیز مسولیت های گوناگون اجرایی، قانونگذاری و مدیریت ارشد حضور در حوزه نظامی را تجربه کرده و از همه مهمتر فردی است از همه بیشترتلاش می کند میراث گرانقدر حضرت امام خمینی ره) را و پاسداری کند.
وی اضافه کرد: رهبری در این ارتباط به محاسن و معایب کشور از جمله پیشرفت های علمی و نظامی اشاره کرد و 20 بار نیز مساله اقتدار ،قدرت و امنیت را به عنوان نقاط برجسته 40 سال در عرصه های دفاعی ، نظامی مطالبی بیان کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبری به موازات بیان موفقیت ها گلایه را مطرح کردند که این مطالب بخاطر مایوس کردن نبود، بلکه برای هوشیاری و بیداری، موقع شناسی و وظیفه شناسی بود.
وی اظهار داشت: این گلایه ها به امید به بهتر شدن فعالیت ها و رفع نارسایی ها در اثر شناخت وظیفه و تکلیف بود و ایشان در فرامین خود به این مهم اشاره داشتند که در مسائل اقتصادی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و مبارزه با فقر و بیکاری موفق نبودیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبری به این مهم اشاره کردند که در بعد اقتصادی ضعیف عمل کرده ایم و این در حالی است ایشان در چهار سال گذشته به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه شده و چاره رفع مشکلات نیز تکیه به ان است.
وی ادامه داد: هم اکنون ایران امریکا را تحقیرکرد ، و امروزه شعار مرگ بر استبداد ، دیکتاتور و ظالم نه تنها به ایران اختصاص ندارد، بلکه در گوشه کنار و جهان نیز مطرح می شود.
خطیب نماز جمعه زنجان گفت: آمریکا 6 سال پیش عنوان می کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باید خاک این کشور را ترک کند اما اکنون در اثر حضور مقندرانه ایران امریکا در منطقه راهی برای نیروهای آمریکایی باقی مانده نمانده است.
حجت الاسلام خاتمی گفت:این مهم از اقتدارمواضع قدرتمندانه نظام جمهوری اسلامی است که توسط رهبری و بارها در فرامین مختلف به عدم دخالت آمریکایی ها تاکید شده است.
وی اضافه کرد:رهبری به لزوم بهره گیری از فرصت و ارتباطات قوی با کشورهای منطقه اشاره کردند اما تاکید کردند آمریکا قابل اعتماد نیست و حل هیچ مشکلی متصور نیست واین موضوع حتی برای افردی که امیدی به این مساله داشتند بخوبی ثابت شد.
حجت الاسلام خاتمی افزود: رهبری در ارتباط با تعامل با کشورهای اروپا نیز گفتند که چندان دل نبنیدید این ها امتجان می دهند وخوشبختانه ایران در ارتباط با سیاست خارجی با قاطعیت با اروپا برخورد می کنند در حالی که 7 ماه فرصت از دست دادیم وباید در مقابل یاوه گویی (اروپایی ها) ایستادگی کنیم.
وی خاطر نشان کرد:هدف اصلی آمریکا و اروپا درمورد انقلاب اسلامی ایران یکی است و در این میان نقشه راه رهبری حجت را بر تمامی مسولین تمام کرده چرا که فرصت لازم داده و همگان با وحدت و انسجام پشت سر رهبری حرکت کنند..
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به سوم اسفند سال 62 آسالروز آغاز عملیات غرور آفرین خیبر افزود: این عملیات بزرگترین واولین عملیات آبی و خاکی کشور در جنگ هشت سال دفاع مقدس بود که ایران توانست برای حفظ حریم و مقابله با دشمن وارد خاک انان شوند و دشمنان را مبهوت کرد.
وی همچنین با اشاره به پایان سال رسم مردم استان در اغاز سال نو برای نوعید خاطر نشان کرد: بر این اساس و برای کاهش تشریفات و هزینه ها پیشنها د می شود نوعدید عزیزان و خانواده های در گذشته و با همکاری علمای و ائمه جماعات مساجد در هر منطقه و محله بصورت متمرکز برگزار شود که اقدامی بسیار خوبی است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.