حمیدرضا حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق ضوابط و مقررات شورایعالی شهرسازی و معماری تا زمانی که تراکم جمعیت در محدوده شهر به 120 نفر در هکتار نرسد، افزایش محدوده ممنوع است.
وی اظهار داشت: به همین دلیل مشاور طرح از افزایش محدوده اجتناب کرده و مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر و مدیریت استانی متفق القول عدم افزایش محدوده را تایید کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تغییر محدوده شهر از موضوع های چالشی است که عده ای از شهروندان را درگیر خود کرده و لازم است برای حل این مسئله راهکاری ارائه شود.
حمیدی یادآور شد: طرح جامع شهر زنجان توسط مهندسین مشاور با تجربه و سطح بالا تهیه شده و انرژی زیادی توسط کارشناسان راه و شهرسازی، مدیریت شهری و استانی صرف آن شده است.
وی اضافه کرد: بطور طبیعی هر طرح توسعه شهری دارای نقاط ضعف و قوتی بوده و در این میان طرح جامع زنجان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: حتی در صورتی که افزایش محدوده در استان تایید شود، چون تصویب نهایی طرح در شورایعالی معماری و شهرسازی خواهد بود، با توجه به مغایرت موضوع افزایش محدوده با قوانین ملاک عمل شورایعالی به طور قطع به یقین با آن مخالفت خواهد شد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان گفت: اینکه گفته می شود اداره کل راه شهرسازی بخشی از زمین های خود را در طرح جامع وارد محدوده کرده، حرف درستی نیست و این افزایش محدوده در سال 1390 در راستای اجرای طرح مسکن مهر انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا باید زمین های خارج از محدوده که بصورت غیر قانونی در قالب فیش های زمین مسکونی به مردم فروخته شده یر قانونی در قالب فیش های زمین مسکونی به مردم فروخته شده ،تعیین تکلیف گردد.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد: طرح جامع و متولیان امر باید راهکار خود را در این زمینه ارائه کرده و لازم نیست حل این مسئله صرفا با افزایش محدوده و در قالب کاربری مسکونی انجام گیرد.
به گفته حمیدی، طرح جامع شهر زنجان هنوز به تصویب نهایی نرسیده و در ادامه مسیر طولانی برای تصویب طرح جامع پیش رو وجود دارد و لازم است این موضوع ابتدا در کارگروه زیربنایی و شهرسازی، سپس در شورای برنامه ریزی استان، پس از آن در کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری و نهایت در صحن شورای عالی مطرح و به تصویب برسد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.