علیرضا جزء قاسمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری زنجان با هدف حفاظت از منابع آب، خاک و تامین بهداشت و سلامت جامعه در دست انجام است.
به گفته وی، یکی از مهمترین پارامترهای جوامع توسعه یافته داشتن سیستم جمع آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه است که به علت داشتن فواید بسیار اهمیت ویژه ای دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: درحال حاضر شبکه فاضلاب در شهرهای زنجان، ابهر، ماهنشان و دندی اجرا و در شهر زنجان 55 هزار و 336 انشعاب وصل شده است که از این تعداد 45 هزار و 394 مشترک استفاده می کنند.
جزءقاسمی خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب در شهرهای زرین آباد، خرمدره و ارمغانخانه نیز در دست اجرا قرار دارد.
وی یادآوری کرد: طرح مطالعاتی شبکه فاضلاب در شهرهای قیدار، هیدج، صائین قلعه و آببر نیز به پایان رسیده که در انتظار تخصیص اعتبار برای اجرا هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در شهر زنجان باید 630 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شود که بر اساس موافقتنامه 468 کیلومتر است که از این میزان 332 کیلومتر انجام شده است.
جزء قاسمی، میزان لوله گذاری شبکه فاضلاب شهر ابهر را 95 کیلومتر بیان کرد و افزود: 70 کیلومتر دیگر برای پایان این طرح باقی مانده است.
وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهر ماهنشان با 20 کیلومتر لوله گذاری به پایان رسیده است، اضافه کرد: در شهر خرمدره نیز باید 131 کیلومتر از این شبکه اجرا شود که تاکنون 24 کیلومتر محقق شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، کل شبکه فاضلاب شهر زرین آباد را 24 کیلومتر دانست و گفت: از این میزان 18کیلومتر اجرا شده و در شهر ارمغانخانه نیز 16.5 کیلومتر باید لوله گذاری شود که پنج و نیم کیلومتر از آن محقق شده است.
جزء قاسمی خاطرنشان کرد: لوله گذاری در شهرهای ارمغانخانه، زرین آباد و ابهر و خرمدره در دست انجام است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را یکهزار و 20 میلیارد ریال بیان کرد و اظهارداشت: برای پایان کل شبکه فاضلاب این پروژه های بیان شده چهار هزار و 250 میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار مورد نیاز است.
به گزارش ایرنا، فواید سیستم های مدرن جمع آوری فاضلاب جلوگیری از آلودگی منابع آب سطحی، زیرزمینی و خاک، ارتقای سطح بهداشت جامعه و کاهش بیماری های ناشی از آلودگی آب، نیل به توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست و افزایش سطح رفاه عمومی جامعه است.
هم اکنون 21شهر استان زنجان با 700 هزار جمعیت تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.