به گزارش ایرنا، دکتر پرویز قزلباش روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: این همایش بین‌المللی بهداشت محیط از 7 تا 9 اسفند سال جاری در این استان برگزار می شود که اخرین دستاوردها و پژوهش ها و تکنیک های این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در این همایش سه روزه نشست های علمی، کرگاه های مختلفی پیش بینی شده و مجموعه مقالات ارسالی 538 مقاله است که از این تعداد 335 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.
این مسئول ادامه داد: بهداشت محیط اهمیت جدی در زندگی روزانه مردم دارد، زیرا عموم با آن سر و کار دارند و شناخت محیط عوامل تاثیرگذار خطرات بالقوه می تواند به شناخت بهتر پیرامون کمک کند که از بحث های محوری همایش است.
وی اضافه کرد: این همایش برای استان زنجان، دانشگاه علوم پزشکی فرصت بسیارخوبی است که در حوزه سلامت بحث بهداشت محیط به ویژه بحث آلاینده‌ها ی محیطی و به خاطر نقشی که معادن سرب و روی و فرآوری در زنجان دارند، بیشتر به آن پرداخته شود چار که همواره یکی از دغدغه‌هایمورد توجه شهروندان و مسئولان بوده است.
قزلباش افزود: بخشی از مقالات بصورت سخنرانی و بخش دیگری بصورت پوستر در این همایش ارائه خواهد شد و علاوه بر ان 400 نفر میهمانان این همایش هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: عنوانین مطرح شده در این همایش می تواند به روشن تر شدن ابعاد عینی این همایش کمک کند و کیفیت هوا و تغییر اقلیم از جمله موضوعاتی است که در این همایش به ان پرداخته خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: کیفیت آب و فناوری های نوین تصفیه آب و فاضلاب، مدیریت بحران آب، مدل سازی انتشار کنترل آلودگی های محیط زیست و نقش ان در سلامت، مدیریت پسماندهای شهری و صنعتی و بهداشت محیط دربلایا، بهداشت مسکن ، اپیدمولوژیک محیط و بیماریهای نوپدید و باز پدید و پرتو های محیطی اثر ان بر سلامت بهداشت محیط و ارزیابی خطر و آلایندههای محیط زیست و سرطان از جمله موضوعات این همایش اشت.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.