علی بیات روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی مدارس غیردولتی در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول در این استان نیاز به سرمایه گذار دارد.
وی یادآوری کرد: برای راه اندازی مدارس غیردولتی در استان زنجان مشکل و محدودیتی نیست چرا که مجوز نیز به صورت الکترونیکی صادر می شود و متقاضیان می توانند از هر نقطه ای با بارگذاری مدارک مورد نیاز آن را دریافت کنند.
رئیس مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر این استان 625 مرکز پیش دبستانی غیردولتی با 12 هزار و 300 نوآموز دارد.
به گفته بیات، بیش از 13 هزار دانش آموز نیز در 115 مدرسه غیردولتی در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.
وی از افزایش یک هزار نفری دانش آموزان این مدارس خبرداد و افزود: 10 مدرسه نیز در سال تحصیلی جاری به تعداد مدارس سال گذشته در استان زنجان اضافه شده است.
رئیس مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای نخستین بار در استان 2 آموزشگاه هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش دخترانه و پسرانه راه اندازی شد.
به گفته بیات، دانش آموزان نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شهر زنجان در رشته های موسیقی، عکاسی دیجیتال و گرافیک یارانه مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایرنا، در مدارس غیردولتی استان زنجان سه هزار و 60 معلم مشغول تدریس هستند که از این تعداد 2 هزار و 250 نیروی آزاد و مابقی از نیروهای بازنشسته یا رسمی به صورت حق التدریسی فعالیت می کنند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.