به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی ضمن لحاظ چارچوب هایی که در این حوزه وجود دارد، باید دستگاه هایی مورد تشویق قرار گیرند که عملکرد موثری دارند.
وی تکریم مردم و رسانه ها، جذب اهرم های کمک کننده بودجه، حضور مدیران در جلسه ها و شهرستان های تابعه و اصلاح امور را از شاخص های سنجش میزان موثر بودن عملکرد دستگاه ها عنوان کرد و ادامه داد: اکنون باید به سمت کارهای عملیاتی و نه شعاری برویم.
حقیقی از تشکیل کمیته رصد مسائل اجتماعی به منظور بررسی مسائل پنهان اجتماعی و انعکاس آنها به مدیران دستگاه های اجرایی در استان خبر داد و گفت: در حوزه پژوهش نیز لازم است موضوعات با اولویت بندی و با رویکرد کاملا عملیاتی انجام پذیرد.
استاندار زنجان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در خصوص پرداخت حقوق، اضافه کاری و امور رفاهی کارکنان اقدامات لازم را انجام دهند تا در روزهای پایانی سال مشکلی از این بابت ایجاد نشود.
وی از همراهی دستگاه های اجرایی در اختصاص یک درصد از اعتبارات برای حوزه جوانان قدردانی کرد و افزود: جوانان باید بدانند که مدیران به آنان علاقه دارند به طوری که در شرایط حاضر و انتهای سال، مدیران که اجبار و الزامی نداشتند، سهم یک درصد اعتبارات را برای هزینه در امور مربوط به جوانان، اختصاص دادند.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به مرجع بودن مرکز آمار برای ارائه داده های آماری اشاره کرد و گفت: آماری که بتوان از آن به عنوان شاخص در برنامه ریزی استفاده کرد، نیاز امروز ما است.
وی به لزوم ارائه آموزش های کاربردی به کارکنان و مدیران و حضور آنان در دوره های آموزشی تاکید کرد و افزود: در شرایطی که سرعت تغییرات در حوزه فناوری اطلاعات سرسام آور است، نباید تصور کینم که همه چیز را بلد هستیم چرا که در این صورت مدیر دیروزی می شویم، بنابراین لازم است به آموزش توجه داشته باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه از منفی شدن افزایش نرخ تورم در ماه های منتهی به پایان سال در این استان خبر داد و گفت: باید برای ثبات در بازار تلاش بیشتری بکنیم.
شهرام طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقق توسعه در گرو تغییر باورها و نگرش ها است، افزود: تغییر زمانی اتقاق می افتد که برخورد عالمانه ای با موضوعات داشته باشیم و این امر مستلزم بهره مندی از آموزش های مستمر است.
وی به لزوم مشارکت فعال مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در دوره های آموزشی تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه وضعیت استان در حوزه آموزش کارکنان دستگاه های اجرایی چندان خوب نیست.
به گزارش ایرنا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با رأی اعضا، اختصاص 24 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی به عنوان کمک های فنی و اعتباری برای طرح های جدید و قابل شناسایی موضوع تبصره 19 به تصویب رسید.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.