احمدرضا حافظی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات کشتی زنجان با تلاش و رایزنی های فراوان و به سختی موافقت فدراسیون را برای میزبانی این دوره از مسابقات به دست آورده بود که متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان با تامین 30 تا 35 درصد هزینه موردنیاز برای برگزاری آن، موافقت نکرد.
وی با بیان اینکه فدراسیون اعلام کرده بود که با این شرط میزبانی را قبول می کند که هر 2 رشته آزاد و فرنگی این رقابت ها در زنجان برگزار شود، اظهار داشت: هیات کشتی زنجان نیز به همین منظور و برای تامین هزینه ها، جلسه ای را با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، برگزار کرد اما ایشان اعلام داشتند که فقط اندکی ناچیز از هزینه های مالی موردنیاز را تقبل می کند.
حافظی تصریح کرد: برگزاری این رقابت ها در زنجان، نیازمند قریب یک میلیارد ریال بود و هیات برای تامین 60 تا 70 درصد این رقم برنامه ریزی کرده بود.
وی افزود: قرار بود این رقابت ها در سالن 6 هزار نفری امام خمینی(ره) واقع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شود و در این خصوص تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده بود.
رئیس هیات کشتی استان زنجان گفت: این درحالی بود که سایر استانها برای میزبانی این مسابقات دست و پا می شکستند که در نهایت این موفقیت و فرصت مهم و ارزشمند، نصیب گیلان شد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: این اداره کل به دلیل محدودیت اعتبار با تامین 200 میلیون ریال از هزینه مورد نیاز و محل خوابگاه، موافقت کرد اما هیات کشتی زنجان این میزان کم را ناچیز دانست و قبول نکرد.
محمدعلی حمزه پور افزود: در جلسه ای که به منظور هماهنگی از سوی هیات کشتی زنجان برگزار شد رئیس هیات این رشته ورزشی زنجان اعلام داشتند که فدراسیون اعلام کرده است که رشته فرنگی نیز بطور همزمان با رشته آزاد در زنجان انجام شود و این نیازمند هزینه های بیشتری بود اما بضاعت این اداره کل در این حد بود و نمی توانست کمک مالی بیشتری بکند.
وی اظهار داشت: این اداره کل برای برگزاری چهل و سومین دوره رقابتهای قهرمانی جودو مردان بزرگسال ایران که با حضور بیش از 200 جودوکار از 9 تا 11 بهمن ماه در زنجان برگزار شد مبلغ 200 میلیون ریال و تامین خوابگاه را تقبل کرد و قصد داشت همین میزان کمک را به هیات کشتی نیز داشته باشد.
حمزه پور، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان علاقه مند است مسایل و مشکلات و همچنین اختلافات احتمالی بوجود آمده میان مسئولان ذیربط این اداره کل و هیات ها، حل و فصل شود و بی دلیل رسانه ای نشود.
به گزارش ایرنا، قرار بود این رقابت ها از 22 تا 25 اسفند امسال در شهر زنجان برگزار شود که متاسفانه کمبود اعتبارات، مانع از برگزاری شد.
درحال حاضر قریب سه هزار و 500 ورزشکار در کشتی زنجان مشغول فعالیت و انجام تمرین زیر نظر مربیان مجرب و توانمند هستند که از این تعداد نزدیک 100 نفر پیشکسوت و مابقی نیز خردسال، نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال هستند.
ورزش کشتی که طرفداران زیادی نیز دارد در تمام شهرستان های این استان شامل خدابنده، زنجان، ابهر، خرمدره، ایجرود، ماهنشان، طارم و سلطانیه فعال است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.