به گزارش ایرنا، عبدالحسین علی اکبری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گردنه ها، تقاطع‌ همسطح و غیرهمسطح و نقاط پرحادثه در مسیرهای پرترافیک در اولویت برنامه‌ ایجاد روشنایی قرار دارند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 120 کیلومتر از گردنه ها، تقاطع و پارکینگ آزاد راه ها و جاده های این استان روشنایی دارند.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، از بهره برداری روکش آسفالت با 210میلیارد ریال اعتبار خبرداد و گفت: این پروژه به طول بیش از 89 کیلومتر درشهرستان خدابنده افتتاح شد.
به گفته علی اکبری، پنج پروژه روکش آسفالت در این شهرستان به بهره برداری رسید که برای آماده سازی آن 70 هزار تن آسفالت استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 117هزار تن آسفالت برای روکش و لکه گیری در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان زنجان تهیه و پخش شده است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: به منظور استفاده از فناوری های نوین برای افزایش طول عمر آسفالت 46 هزار مترمربع لایه مخصوص کامپوزیت به همراه آسفالت و 140 هزار مترمربع هم آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ از ابتدای سال تاکنون در جاده های این استان اجرا شده است.
علی اکبری از اجرای 110 کیلومتر بلوک های مفصلی بتنی با اعتبار 480 میلیارد ریال در آزادراه زنجان – قزوین خبرداد و افزود: این طرح مهمی برای ایمن سازی این مسیر ارتباطی است.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.