کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی فعال به استان از اواخر وقت پنجشنبه بارش های باران و برف آغاز شده و وضعیت جوی امروز این استان غالبا ابری است.
حسین سلطانی افزود:طبق پیش بینی ها، عمده فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز جمعه تا اواسط روز شنبه و بصورت رگبار قابل ملاحظه باران و برف و وزش باد شدید (50 تا 70 کیلومتر برساعت)و وقوع برف و کولاک به ویژه در ارتفاعات و مناطق بادگیر خواهد بود.
وی اظهار داشت: با خروج این سامانه از اواخر وقت شنبه دمای هوا با کاهش نسبی همراه خواهد شد و روز یکشنبه در برخی مناطق یخبندان صحبگاهی پیش بینی شده است.
این کارشناس هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی این مدت، لغزندگی معابر، کاهش دید و اختلال در ترددهای درون وبرون شهری، انتظار می رود.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش رو هموطنان از کوهپیمایی و دره نوردی خودداری و علاوه بر آن نیز کشاورزان از انجام هر گونه عملیات زراعی و باغی اجتناب کنند و تمهیدات لازم برای نگهداری از گلخانه ها، تاسیسات دامپروری، انبارها به علت بارش ها و وزش باد شدید اتخاذ شود.
سلطانی افزود: طی 24 ساعت گذشته ماهنشان با دمای منفی 2 درجه و آببر طارم با 15 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای فعلی شهر زنجان نیز سه درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه کاهش نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین 1 و 12 درجه بالای صفر گزارش شده و طبق پیش بینی ها نیز دمای هوای طی صبح روز یکشنبه هفته آینده به منفی پنج درجه می رسد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.