مرتضی ممیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 82 دستگاه لباس شویی، 40 دستگاه جاروبرقی، 40 دستگاه ماشین ظرفشویی، 2 دستگاه یخچال در این محموله قاچاق کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: این محموله که با کامیون تریلی از تبریز بارگیری شده بود، ارزش بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال داشت که به نفع دولت توقیف گردید.
این مسئول کرد: متهم پرونده به این حکم اعتراض داشت که دوباره در دادگاه عینا این حکم تایید شد و کل مبلغ جریمه نیز واصل و به خزانه واریز و پرونده مختومه شد.
وی افزود: همچنین یک محموله گوشی قاچاق به تعداد 139 دستگاه که از بانه بارگیری و به مقصد تهران حرکت می کرد که در زنجان با کارهای اطلاعاتی پلیس آگاهی استان کشف و ضبط شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: طبق حکم دادگاه تمام گوشی های قاچاق کشف شده به نفع دولت توقیف شد، همچنین ارزش این محموله بیش از 1میلیارد و 500 میلیون ریال برآرود شده است.
ممیزی تاکید کرد: طبق مدارک به دست آمده قاچاق بودن محموله احراز شد و قاضی پرونده جریمه 2میلیارد و 320 میلیون ریال برای متخلف صادر کرد.
وی خاطرنشان کرد: امسال طبق احکام صادر شده متخلفان تعزیراتی در زنجان 281 میلیارد ریال جریمه شدند، در این مدت 4 هزار و 382 فقره پرونده در این مجموعه تشکیل و چهار هزار و 423 فقره پرونده نیز در همین مدت مختومه شده است.
به گزارش ایرنا میزان جرایم وصولی صادر شده در 10 ماه گذشته 75 میلیارد و 170 میلیون ریال بوده است و این هزینه ها به خزانه واریز شده است.
در این مدت 97 اکیپ از گشت های سیار نظارت بر بازار داشتند، گشت های سیار این مجموعه از ابتدای امسال تا کنون، 560 واحد تجاری متخلف را شناسایی کردند و در مجموع 560 بازرسی از اصناف و بازار داشتند.
طبق آمار طی سال گذشته، بیشترین کالای قاچاق کشف شده در زنجان پوشاک، سیگار، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بود.
میزان جریمه نقدی قاچاقچیان کالا و ارز در این استان طی سال گذشته با 143 درصد رشد نسبت به سال ماقبل آن به حدود 739 میلیارد ریال رسید.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.