به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان زنجان به لزوم هم افزایی برای توسعه کتابخانه ها در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: راه اندازی کتابخانه در روستاها باید بر اساس یک ارزیابی و برنامه ریزی دقیق انجام شود.
وی با بیان اینکه باید امکانی فراهم کنیم تا همه افراد در مناطق روستایی امکان دسترسی به کتاب داشته باشند، اظهار داشت: درصد رشد شاخص های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در استان نسبت به قبل از انقلاب خیره کننده است ولی همچنان لازم است در ارتقای شاخص ها همچون میزان عضویت شهروندان در کتابخانه های عمومی، تلاش بیش از پیش داشته باشیم.
فرماندار زنجان به لزوم تشکیل انجمن های کتابخانه های عمومی در بخش های این شهرستان تاکید کرد و گفت: لازم است در سطح روستاها نیز برای تقویت کتابخوانی از ظرفیت ها موجود همچون تشکل ها و مراکز فرهنگی مستقر در روستاها بهره برداری حداکثری شود.
عسگری با بیان اینکه باید از هر امکانی برای توسعه کتاب و کتابخوانی در روستاها استفاده کنیم، افزود: نباید در این مسیر معطل امکانات، اعتبارات و یا احداث کتابخانه باشیم.
به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان شمار کتابخانه های عمومی استان زنجان نسبت به قبل از انقلاب اسلامی 32 برابر رشد دارد.
هم اکنون 96باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت دارند که از این تعداد 37 باب در روستاها واقع است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.