به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه با حضور فرماندار، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و مدیر مدیر شعب بانک سپه منطقه زنجان عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی روستای دیزج آباد شهرستان زنجا آغاز شد.
به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان زمین این کتابخانه با مساعدت فرمانداری زنجان و بخشداری بخش مرکزی این شهرستان در روستای دیزج آباد تامین شده است.
امیرعلی نیکبخش افزود: برای احداث کتابخانه عمومی روستای دیزج آباد که با 6 هزار جمعیت از روستاهای پرجمعیت شهرستان زنجان محسوب می شود، بانک سپه استان سه هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد که این امر در نوع خود اقدام ارزشمند و قابل تحسینی است.
وی با بیان اینکه تجهیز و تامین نیروی انسانی کتابخانه عمومی دیزج آباد بر عهده اداره کل کتابخانه عمومی استان است، اظهار داشت: این کتابخانه در زمینی به مساحت 180 متر مربع و در زیربنایی به میزان 283 مترمربع ساخته می شود.
نیکبخش با بیان اینکه احداث کتابخانه از سال های گذشته، تقاضای اهالی روستای دیزج آباد بود، افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده این کتابخانه تا 6 ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل کتابخانه هاب عمومی استان زنجان گفت: احداث کتابخانه در روستاهای بالای 2 هزار و 500 نفر جمعیت از برنامه های اولویت دار در این استان است.
رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی کتابخانه عمومی دیزج آباد، ضمن تحسین اقدام بانک سپه برای ساخت کتابخانه در یک منطقه روستایی، گفت: هزینه کردن در چنین مواردی به مثابه سرمایه گذاری است.
سعید محمدی دوست، مدیر شعب بانک سپه با بیان اینکه اقدام این بانک در استان زنجان برای احداث کتابخانه برای نخستین بار در کشور انجام می شود، گفت: امیدواریم شبکه بانکی نیز برای توسعه و ارتقای فرهنگ کتاب وکتابخوانی به این حوزه ورود داشته باشد.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.