سرهنگ محمدعلی عظیمی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه حوالی ساعت 22:30 سه شنبه /23 بهمن/ در این مسیر ارتباطی اتفاق افتاد.
وی اظهار داشت: این دختربچه که به شدت مصدوم شده بود پس از انتقال به بیمارستان شهرستان ابهر جان باخت و یکی دیگر از سرنشینان که گویا مادر متوفی بود برای مداوا در این مرکز درمانی بستری شد.
عظیمی تصریح کرد: این حادثه رانندگی به دلیل توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده در کیلومتر 96 خط شمالی این آزادراه اتفاق افتاد.
وی یادآور شد: در 10 ماهه امسال 215 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری این استان، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش نشان می دهد.
عظیمی افزود: طی 10 ماه اخیر تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی برون شهری زنجان 41 نفر بیشتر از کشته های مدت مشابه پارسال است.
وی، بیشترین علت تصادفات رانندگی را عامل انسانی دانست و اظهار داشت: اغلب سوانح رانندگی به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، مکالمه با تلفن همراه و همچنین سیر در پیام رسان هایی چون تلگرام است.
عظیمی ادامه داد: اکثر تلفات رانندگی نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که لازم است رانندگان برای رسیدن به مقصد به هیچ وجه عجله نکنند و در پارکینگ های ایمن و مجتمع های بین راهی، استراحت کوتاهی کرده و سپس ادامه مسیر دهند.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.