عیسی نجفی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ، کارگاههای صنفی و صنعتی، تعطیلی یا توقف فعالیت برخی کارخانه ها و افزایش آمار بیکاری متاسفانه تعداد بیمه پردازان نیز به صندوق تامین اجتماعی در حال کاهش است.
وی اظهار داشت: در مقابل تعداد مقرری بگیران و مستمری بگیران از این صندوق در حال افزایش بوده و استمرار این شرایط و برهم خوردن تعادل و توازن منابع و مصارف نگرانی ها درباره ادامه موثر خدمات تامین اجتماعی را افزایش داده است.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان زنجان ادامه داد: متاسفانه حدود 70 درصد بازنشستگان، حداقل بگیر هستند و از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبود وبه سختی امرار معاش می کنند و وجود همین مستمری ناچیز در برابر خانواده اش مشکلاتی را دارد.
نجفی افزود: هر چند سازمان تامین اجتماعی در سال های گذشته تلاش زیادی برای افزایش مستمری بازنشستگان انجام داده و حمایت های مختلفی از آنان به عمل آورده اما بازنشستگان و مستمری بگیران سال ها زحمت کشیده اند و انتظار بیشتری دارند که در برابر خانواده هایشان سرافکنده نباشند.
وی اظهار داشت: با افزایش سن احتمال بروز انواع بیماری ها بیشتر می شود و سالمندان نسبت به افراد کم سن وسال ، بیش از همه در معرض بیماری ها و مشکلات جسمی قرار دارند و بلافاصله باید تحت درمان قرار بگیرند.
این مسئول کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان زنجان خاطر نشان کرد: این بیماران نمی توانند منتظر پذیرش در مراکز درمانی تامین اجتماعی بمانند و بنابر این و به ناچار به مطب ها و مراکز خصوصی مراجعه می کنند که هزینه های گزافی برای انها به دنبال دارد و این مساله یک عامل مهم در نارضایتی این قشر است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون جمع کل مستمری بگیران اصلی استان 41 هزار و 969 نفر هستند که با احتساب 35 هزار و 431 نفر افراد تبعی، در مجموع 77 هزار و 400 نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی این استان از خدمات تامین اجتماعی استان استفاده می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.