اسماعیل دویران شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل سالگی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این موضوع مربوط به هیچ کدام از دولت‌ها نبوده و مساله ریشه‌ای است، افزود: شورای اسلامی شهر منتخب مردم بوده و باید استقلال عملکردی بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهر با طیف‌های مختلف جامعه در ارتباط بوده که این ارتباط سبب آشنایی با مشکلات، مسائل و خواسته‌های بدنه مختلف مردم می‌ شود.
دویران با اشاره به نقش پارلمان شهری در توسعه شهر، اظهار داشت: هراندازه که قدرت این نهاد افزوده شده و میدان داده و ساختار بدنه‌ای شورا تقویت شود به همان اندازه به مردم‌سالاری دینی کمک می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان این که ریشه‌ای که در سال 76 برای شوراها نهاده شد، صحیح است گفت: اما با گذشت 22 سال از آن روز‌به روز از قدرت شوراها کاسته و از اهداف سال 76 دور شده است.
وی با بیان اینکه دوره اول شوراهای اسلامی بعد از انقلاب اسلامی، بهتر از امروز بوده است، افزود: از لحاظ عملکرد، ساختار و قدرت باید به شرایط سال 76 برگردیم که ظاهرا مباحثی در خصوص تقویت این نهاد در شورای عالی استان ‌ها مطرح شده اما در عمل تاکنون نتیجه‌ای مشاهده نشده است.
دویران در خصوص افزایش مناطق شهرداری زنجان به 4 منطقه، گفت: اقدامات آن انجام شده ولی هنوز به‌صورت رسمی ابلاغ نشده است.
وی افزود: اتفاق خاصی نخواهد افتاد و فقط سیستم اداری شهرداری تغییر می‌کند که بیشترین تغییرات در منطقه 2 فعلی خواهد بود.
دویران تصریح کرد: در تقسیم‌بندی جدید، بخشی از گلشهر جدا شده و به منطقه 4 تبدیل می‌شود. همچنین قسمتی از 3منطقه به منطقه 2 اضافه شده و منطقه یک، ثابت می‌ماند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص تاثیر این نمایشگاه در جامعه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی همراه با ارائه گزارش عملکرد، خوب است اما باید کاربردی باشد.
وی خاطرنشان کرد: سیر توسعه، همیشه تدریجی بوده و از لحاظ فرآیند توسعه هیچ وقت نمی‌توان گفت سال 57 با 97 یکی است.
دویران با بیان اینکه توسعه به هر شیوه‌ای، به‌صورت تدریجی است، افزود: ممکن است روند توسعه، لاک‌پشتی بوده و یا شدت آن بیشتر باشد. اصل این است که شدت توسعه دیده شده و در صورتی که بتوان به‌صورت کاربردی نشان داد، تاثیر بالایی داشته و مردم، واقعیت‌های جامعه را می‌بینند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان یادآور شد: در کنار بیان واقعیت‌ها و پیشرفت‌ها نباید از ضعف‌ها و ریزش‌ها هم غافل بود بلکه باید واقعیت‌ها آنطور که هست نمایش داده شوند.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.