به گزارش ایرنا، برای معرفی انقلاب اسلامی به نسل فعلی و آشنایی با اهداف آن باید از هر ظرفیت و پتانسیلی به ویژه در آموزش و پرورش استفاده کرد، زیرا بیشترین تعداد از این نسل و خانواده های آنان در ارتباط با این دستگاه تعلیم و تربیت هستند.
امسال این همایش با شعار همکاری، همدلی و همفکری توسط سازمان دانش آموزی که یکی از ارکان های اصلی نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود و دارای تشکل منظم و هدفمند پیشتازان است روز سه شنبه برگزار شد.
این سازمان سالانه در دهه مبارک فجر ارائه مانور مهارت های تشکیلاتی را با عنوان 'یاوران انقلاب' برگزار می کند و بخشی از توانمندی های اعضای تشکل پیشتازان را به منصه ظهور می گذارد.

** دانش آموزان و معلمان ستون شکست ناپذیر انقلاب اند
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ضمن گرامیداشت یاد شهدای ایران گفت: این دستکاه تعلیم و تربیت در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارد.
نعمت الله محمدی تاکید کرد: آموزش و پرورش نیروهای خلاق، فهیم و مجربی در تعلیم و تربیت دانش آموزان ایران اسلامی دارد که در چهلمین بهار انقلاب جای شهدا را سبز نگهداشته اند.
وی ادامه داد: معلمان در عرصه های مختلف همیشه با ایمان و اعتقادی راسخ که انقلاب متصل به حکومت اهل بیت(ع) است، گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند و متصل به حکومت امام زمان(عج) می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این دستگاه در سطح کشور هشت سال جنگ تحمیلی 36 هزار دانش آموز و 35 هزار معلم را تقدیم انقلاب کرده است.
محمدی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و معلمان خیمه و ستون شکست ناپذیر انقلاب هستند چرا که بزرگترین دستگاهی هستیم که بیشترین تعداد از فرزندان شهدا در آن ارائه خدمت می کنند.
وی ادامه داد: نیروهای آموزش و پرورش و دست اندرکاران در خط مقدم اند و همه مسایل و مشکلات با دست توانمند آنان حل می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان و نسل آینده ایران، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز قله رفیع علم و ایمان در جهان به اهتزاز در آورند.

** تربیت اجتماعی دانش آموزان از دستاوردهای انقلاب است
رئیس سازمان دانش آموزی استان زنجان نیز در این همایش گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب تشکیل این سازمان با رسالت تربیت اجتماعی دانش آموزان با هدف پاسخ دادن به نیازهای آنان است.
فیروز مهدی افزود: در این سازمان دانش آموزان مهارت های تشکیلاتی را صحیح زندگی می آموزند و برای داشتن هنر ارتباط و سخنوری خبرگزاری پانا را برای دانش آموزان ایجاده کرده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در این همایش گفت: دانش آموزان و معلمان در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی همه انتخابات ها و صحنه های دیگر وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده ایم.
محمود عباسی افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باز هم قشر فرهنگیان هستند که در خط مقدم تبیین دستاوردهای آن قرار دارند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش دستگاهی فرهنگ ساز است، علی رغم همه کمبودهای مالی از کارکردهای خود غافل نمی شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برای آگاهی نسل جوان شناساندن وجه تمایز نظام فکری امام راحل در این دستگاه تعلیم و تربیت انجام می شود.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.