به گزارش ایرنا، دکتر پرویز قزلباش روز دوشنبه در همایش علمی و تخصصی گردشگری سلامت استان افزود: طی سال های گذشته به موضوع گردشگری سلامت به شکل پر رنگ تری پرداخته شده به ویژه در دولت تدبیر و امید به موضوع بین المللی سازی توجه جدی تر شده است.
وی اظهار داشت: گردشگری سلامت و بیمار پذیری یکی از ابعاد مهم بین المللی سازی است که باید با استاندارد های بالاتر دردنیا تطبیق داده شده و از طرفی تبادلات دیگر نیزانجام شود .
این مسئول ادامه داد: برای ارتقای تبادلات بین المللی باید ساختارها را بازنگری کرد و در حد استاندارد ها ارتقا داد که این مهم در گردشگری سلامت مفهوم و مصداق را دارد.
وی اضافه کرد: بر این اساس باید در اعتبار بخشی داخلی و بین المللی نیز امتیازاتی به لحاظ کاربردی کسب کرده که این یکی از مهمترین مولفه هاست تا ظرفیت پذیرش بیمار در حوزه گردشگری سلامت ارتقاء یابد.
قزلباش افزود: بازار یابی و جنبه اقتصادی از دیگر علل اهمیت و موفقیت گردشگری سلامت است که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی می تواند به عنوان واحد حوزه سلامت خدمات مناسب و با کیفیت تری را ارائه کند.
این مسئول ادامه داد: گردشگری سلامت و ارائه خدمات مورد نیاز مبتنی بر ساماندهی آگاهانه و هوشمندانه است و بر این اساس باید اولویت بندی های این کار نیز انجام گیرد.
وی با اشاره به حضور بخش غیر دولتی در حوزه گردشگری سلامت گفت: این واحد دانشگاهی بر حضور این بخش مهم و تاثیر گذاربه ویژه بهره گیری از ظرفیت بسیار خوب خیرین تاکید دارد.
قزلباش افزود: ارائه خدمات با کیفیت، با قیمت مناسب و بازاریابی لازم می تواند به توسعه روز افزون گردشگری سلامت در کشورمان کمک کند و این مهم نیز در استان زنجان مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: گردشگری سلامت یک تیم و مانند زنجیره ای است که می تواندبا همدلی به این حوزه معنا و مفهوم ببخشد و حرکت هماهنگ به نتیجه لازم منتهی شده به شرط آنکه این مهم با حوصله ، هوشمندانه و عزم و اراده جدی انجام گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: وی یادآوری کرد: تحقق این مهم نتایج سودمندی دارد چرا گیرندگان خدمت به لحاظ مالی، اخلاقی و حقوقی در یک محیط امن سرویس قرار می گیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: گردشگری سلامت بخشی از سلامت است و به عنوان فر صت محسوب می شود و توسعه آن جاذبه هایی نیز برای منطقه دارد ونیزنوعی احیاء سنتهای حسنه درمقصدهای گردشگری است که خدمات ارائه می دهند
یحیی رحمتی افزود:برای موفقیت در حوزه گردشگری سلامت بایدکیفیت خدمات نیازهای مشتری منطبق باشد.
وی خاطر نشان کرد: سیستم هتلینگ در بیمارستانها جدی گرفته نشده و ارائه خدمات بهینه و این استان زنجان بواسطه حضور بخش خصوصی و مراکز خیری مانند مهرانه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.