خلیل آقاجانلو عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی گزارش خود را به شماره 1504 اطلاع دهند، افزود: سال قبل هم بیش از 80 دستگاه از این ماشین آلات متعرضان به منابع طبیعی توقیف گردیده بود.
وی اظهار داشت: بنای ما برخورد قاطع با متخلفان است، لذا امسال طبق قانون 12 نفر از متصرفان این زمین ها در استان بازداشت شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
آقاجانلو خاطرنشان کرد: همچنین سال 96 تعداد عملیات های این اداره کل در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 456 مورد ثبت شده بود.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه در مبارزه با تخلفات به ویژه بخش منابع طبیعی، تصریح کرد: برای حفظ منابع طبیعی و جهت کمک به تامین معیشت روستائیان کشت گیاهان دارویی در زمین های ملی استان راهکار خوبی محسوب می شود.
آقاجانلو افزود: در دی ماه گذشته 29 مورد پیشگیری از تصرفات انجام گرفت که حدود 77 هکتار زمین ملی حفظ و از قبل از تصرف و تخریب به املاک دولت برگشت داده شد.
وی اظهار داشت: در مجموع امسال بیش از یک هزار و 330 هکتار زمین ملی از دست متصرفان در امان مانده و از تصرفش ممانعت و پیشگیری به عمل آمد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد: به علت بروز سرما و تغییر فصل چرا، در دی و آذر گذشته هیچ دامی از مراتع اخراج نشده است، همچنین خوشبختانه هیچ حریقی در این مدت در مراتع وجود نداشته است.
آقاجانلو با بیان اینکه توجه کردن به پروژه‌های آبخیزداری استان در بالابردن راندمان مصرف آب کشاورزی موثر خواهد بود، گفت: از این رو از ورود دام خارج از زمان معین یا چرای دام بیش از ظرفیت مراتع جلوگیری شده و خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در اختیار و مدیریت اداره منابع طبیعی زنجان قرار دارد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.