الناز خدایی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمه هنرمندان و شاغلان صنایع دستی پس از پنج سال پیگیری همزمان با دهه مبارک فجر امسال از سر گرفته می شود.
وی ادامه داد: در طرح بیمه فعالان صنایع دستی بخش قابل توجهی از حق بیمه صنعتگران توسط دولت پرداخت می شود، از این رو متقاضیان این بیمه باید دارای شرایطی از قبیل تولید انفرادی و یا کارگاهی و نیز کارت مهارت فنی و حرفه ای باشند.
خدایی فرد با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر هفت هزار نفر در استان زنجان در صنایع دستی فعال هستند، گفت: ما همه ساله لیست متقاضیان بهره مندی از بیمه فعالان صنایع دستی را به مرکز ارسال می کنیم ولی از سال 93 تا کنون به دلیل توقف اجرای طرح، متقاضیان مشمول بیمه نمی شدند.
وی افزود: به دلیل محدود بودن اعتبار اختصاص داده شده به طرح بیمه فعالان صنایع دستی، در مرحله نخست 30 تن از متقاضیان در استان زنجان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و بیمه سایر متقاضیان در مراحل بعدی انجام می شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: اینکه چه کسانی از لیست های ارسال شده مشمول طرح بیمه فعالان صنایع دستی شوند، بسته به نظر و تصمیم تامین اجتماعی دارد ولی از نظر ما اولویت باید با پیشکسوتان و افرادی باشد که نزدیک 50 سالگی است، چرا که افراد بالای 50 سال شرایط بهره مندی از بیمه را از دست می دهند.
خدایی فرد تاکید کرد: معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همواره به عنوان مدافع حقوق صنعتگران در پی تامین منافع فعالان صنایع دستی و بهره مندی آنان از خدمات حمایتی است.
به گزارش ایرنا، بیش از 45 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.
6085/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.