دکتر علیرضا شغلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی وجود نداشت که این مهم پس از انقلاب و به تدریج در استان ها شکل گرفت.
وی اظهار داشت: بر این اساس معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی بصورت یک معاونت واحد در دانشگاهها فعالیت می کردند که پس از مدتی برای فعالیت های هدفمند این بخش ها منفک شده و بصورت مجاز به روند خود ادامه دادند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در چهل سالگی انقلاب این معاونت یکهزار و 765 مقاله را در پایگاه بین المللی ( scopus ) 'اسکوپوس' به ثبت رسانده و علاوه بر آن 901 مقاله نیز در پایگاه بین المللی ( pup med )' پاپ مید' قرار داده است.
وی اضافه کرد: اعزام هفت نفر از هیات علمی این واحد دانشگاهی برای فرصت های مطالعاتی به کشورهای خارجی و برگزاری 10 کنگره ملی و بین المللی از جمله اقدامات انجام گرفته در این معاونت بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان ادامه داد: عمده فعالیت این معاونت در دهه چهارم انقلاب( سال 88 تا 97 ) بود که در این مدت ایجاد مراکز تحقیقاتی (بیماری های متابولیک، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، نانو فناوری دارویی، داروشناسی کاربردی، زیست فناوری- ژن درمانی)، انتشار سه مجله داخلی، 2 مجله به زبان انگلیسی، یک مجله در نمایه بین المللی scopus ،راه اندازی مرکز رشد فناوری های دیجیتال بوده است.
وی اظهار داشت: احداث آزمایشگاه حیوانات، راه اندازی اتاق تمیز (پایلوت مواد اولیه دارویی) از دیگر کارهایی بوده که این معاونت اقدام کرده که ثمره آن به تدریج نمایان خواهد شد.
شغلی افزود: طی برنامه ریزی ها مقرر بود آزمایشگاه حیوانات در طی ماههای گذشته کلنگ زنی شود اما به دلیل اعمال تحریم ها ونوسانات قیمت ارز، این مهم تا یکماه آینده با متراژ کمتری انجام می شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان ادامه داد: این واحد دانشگاهی جزء دانشگاههای متوسط رو به به بالای کشور و به تعبیر جوان در کشور محسوب می شود که در ردیف دانشگاههای تیپ 2 کشوری قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در این واحد دانشگاهی و طبق برنامه راهبردی تدوین شده علوم پزشکی زنجان جزء 10 دانشگاه برتر کشور قرار خواهد گرفت که این مهم دور از دسترس نیست.
دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو 10 دانشگاه اول تیپ 2 کشوری تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 362 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تدریس می کنند.
پیش از این نیز این مسئول اعلام کرده بود که طی سال 2017 ، 22 مقاله خارجی در ارتباط با سلولهای بنیادین توسط اساتید هیات علمی این واحد دانشگاهی به چاپ رسید که این روند طی سال میلادی جاری به 2 برابر خواهد رسید.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.