به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 100 درصد جمعیت شهری و 6/82 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند.

به گزارش ایلنا از زنجان، موسی احمدلو با اعلام اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه گازرسانی اقدامات خوبی در سطح کشور اتفاق افتاده است؛ افزود: قبل از انقلاب فقط پنج شهر و یک‌ روستای کشور از گاز طبیعی استفاده می کردند؛ اما در حال حاضر یک هزار و 130 شهر و 27 هزار و 198 روستای کشور از گاز طبیعی استفاده می کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه گاز زنجان از سال 1367 با مسئولیت منطقه 3 تهران به صورت ناحیه ای و پس از 10 سال؛ فعالیت مستقل خود را با استقرار هیئت مدیره و مدیر عامل در مرکز استان زنجان آغاز کرد؛ اظهار داشت: این شرکت در راستای تمرکز زدایی اداری، تسریع در ارایه خدمات به متقاضیان و ایجاد تحول در ساختار مدیریت کشور به منظور پاسخگویی و همچنین کسب رضایت مشترکان و مراجعان محترم گام برمی‌دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 64 طرح گازرسانی، با اعتباری نزدیک به 60 میلیارد و 42 میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت: این طرح ها شامل افتتاح گازرسانی به 35 روستا، آغاز عملیات اجرایی 4 روستای دیگر و همچنین افتتاح گازرسانی به 25 واحد تولیدی – صنعتی تا پایان امسال در استان زنجان است.

 احمدلو در ادامه گفت: با افتتاح طرح های گازرسانی به 35 روستاهای استان در دهه فجر امسال؛ تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی استان زنجان به 540 روستا با 6/82 درصد بهره مندی می رسد.

وی همچنین با اشاره به مصوبات سفر مهر سال 1393 ریاست محترم جمهوری مبنی بر گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان افزود: بر اساس این مصوبه گازرسانی به 320 روستای فاقد شبکه گاز رسانی با مجموع 39 هزار و822 خانوار و برآورد اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در قالب اعتبارات بند قاف تبصره 2 قانون بودجه در دستور کار قرار گرفت. 

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه از 910 روستای دارای سکنه استان؛ 713 روستا بالای 20 خانوار است؛ تصریح داشت: در حال حاضر به 540 روستا گازرسانی، 131 پروژه در دست طراحی و 72 طرح نیز در دست اجراست.

 احمدلو افزود: با تلاش های شبانه روزی کارکنان خدوم گاز زنجان و تسریع در گاز رسانی به روستاهای استان؛ در حال حاضر نزدیک به نرم 84 درصدی کشوری هستیم که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم؛ خانوار روستایی بهره مند استان به 95 هزار خانوار با 90 درصد بهره مندی برسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از تامین گاز 40 جایگاه CNG در استان زنجان خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر همه 11 شهرک صنعتی استان دارای واحد صنعتی فعال و بهره مند از گاز هستند؛ ابراز داشت: استان زنجان همچنین دارای 2 ناحیه صنعتی فعال به نام های ناحیه صنعتی ایجرود و ناحیه صنعتی طارم و 3 محور صنعتی ذاکر– بناب، روی و نورین است که همه آنها بهره مند از نعمت گاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.