سرهنگ محمدعلی عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش برف و یخ زدگی و لغزندگی این سه مسیر ارتباطی، تردد وسایط نقلیه از ساعت سه بامداد امروز /14 بهمن ماه/ در این مسیرها بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست.
وی با بیان اینکه راهداران برای بازگشایی این مسیرها تلاش می کنند تا تردد خودروها بدون زنجیرچرخ صورت گیرد، اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی و برفگیر را دارند لازم است زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
عظیمی افزود: عوامل پلیس راه زنجان در مناطق برفگیر و کوهستانی این استان مستقر است و به رانندگانی که خودروهای آنان مجهز به زنجیرچرخ نباشد اجازه ادامه مسیر نمی دهد.
جانشین پلیس راه استان زنجان گفت: رانندگان هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران را جدی بگیرند و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
عظیمی تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و بارش باران و برف، لازم است رانندگان قبل از ورود به جاده، از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروها، مطمئن باشند.
وی اظهار داشت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و مواد غذایی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است تا در مواقع لزوم با مشکل مواجه نشوند.
به گزارش ایرنا، طی 9 ماه امسال قریب 174 نفر بر اثر سانحه رانندگی رخ داده در مسیرهای مختلف ارتباطی این استان جان خود را از دست دادند.
استان زنجان از پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی برخوردار است که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.