مهران زرگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دفعات هشدارها و توصیه های لازم در خصوص عرضه و تجویز نکردن دارو و مکمل های غذایی در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام به مدیران و مربیان این باشگاه ها داده شده است و به منظور آسیب ندیدن ورزشکاران از آنان (مدیران و مربیان) انتظار می رود از این کار به جد پرهیز کنند.
وی اظهار داشت: هیچ یک از مراکز غیرمجاز توزیع مکمل های غذایی و ورزشی مورد تایید این هیات نیست و متولیان امر در صورت مشاهده باید نسبت به تعطیلی چنین مراکزی اقدام و با خاطیان نیز مطابق با قانون و مقررات برخورد کنند.
زرگری ادامه داد: براساس گزارش های واصله، برخی مراکز غیرمجاز پخش مکمل های غذایی و ورزشی در مواجهه با ماموران نظارت بر اماکن عمومی، اظهار می دارند از سوی هیات بدنسازی و پرورش اندام زنجان مورد تائید هستند درحالیکه این ادعا، کذب است و هیچ یک از این مراکز غیرمجاز، مورد تایید هیات نبوده و نیست.
وی تصریح کرد: داروخانه ها محلی مطمئن برای توزیع مکمل های غذایی و ورزشی هستند و اگر تهیه و توزیع مکمل ها، خارج از این محل باشد غیرمجاز تلقی شده و لازم است ورزشکاران از مراجعه به این مکان ها اجتناب کنند.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان، بازرسی و نظارت مستمر و منظم بر محیط باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام را ضروری خواند و تاکید کرد این هیات، اجازه نمی دهد فعالیت های ناسالم و نادرست، به باشگاه ها آسیب وارد کند.
وی تصریح کرد: باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام زنجان از سوی مرکز بهداشت، اداره اماکن نیروی انتظامی، معاونت غذا و داروی علوم پزشکی و هیات پزشکی ورزشی، مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند و هیات نیز بطور منظم و به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت باشگاه ها را رصد می کند.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بیش از 120 باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سطح این استان فعال است و 10 هزار ورزشکار نیز به صورت رسمی و بیمه شده و تحت پوشش هیات در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان فعالیت می کنند که هفت هزار نفر آنان مرد و مابقی نیز زن هستند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.