به گزارش ایرنا، فتح اله حقیقی روز جمعه قبل در سخنرانی قبل ازخطبه های نماز جمعه زنجان شهر زنجان، ضمن تبریک دهه فجر و 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام راحل به ایران افزود: یکی از کارهایی که استکبار تلقین می کند نبود دستاورد انقلاب بعد از 40 سال و نبود رتبه ها برای این کشور است که باید همه دستاوردها به فززندان و جوانان تبیین کنیم.
وی تاکید کرد: باید به جوانان خود دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم که در زمان انقلاب از 36 میلیون جمعیت به 80 میلیون به 2.2 دهم برابر و جاده های کشور 6 برابر شده است.
استاندار زنجان گفت: تولید پتروشیمی 30 برابر، صادارت غیرنفتی 57 برابر قبل انقلاب و رشد دانشجوبان 25 برابر و رتبه علمی و پژوهشی در رتبه 16 دنیا و منطقه رتبه نخست قرار داریم.
حقیقی ادامه داد: اول انقلاب پزشکان از افغانستان و هندوستان پزشک داشتیم که در حال حاضر در این مقوله برند هستیم و از انرژی صلح آمیز هسته ای در پزشکی استفاده می کنیم و داروهایی با برند هایتک تولید و صادر می کنیم.
وی افزود: نیروهای مسلحی که وابسته به بیگانگان بود این نیروها به دانش هایتکی رسیده که خواب از چشم دشمنان برده و موجب غضب دشمنان شده اند.
این مسئول اظهار داشت: ما از نظر رتبه در دنیا بر اساس آمار سازمان ملل یک درصد جمعیت دنیا و هفت درصد منابع خدادادی دنیا را داریم.
نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: ایران از نظر امید به زندگی رتبه هفتم و نشر کتاب رتبه 9 دنیا و ذخایر نفتی رتبه سه، و تولید آن رتبه چهارم داریم.
حقیقی ادامه داد: در ذخایر وتولید گاز به ترتیب رتبه دوم و سوم و امکانات کشاورزی رتبه 17 دنیا را داریم.
وی ادامه داد: باید قدردان انقلاب، 230 هزار شهید،505 هزار جانبار، 42 هزار آزاده، 7 هزارو 615 جانبار برای آن تقدیم شده است که نباید فرامشو شوند چرا که بزرگترین حقیقت تاریخ شهدا هستند.
استاندار زنجان از بهره برداری 620 طرح در این استان با یکهزار و 749 میلیارد تومان خبرداد و افزود: تنها نیم درصد از این طرح ها کلنگ زنی است.
حقیقی خاطر نشان کرد: 12 درصد طرح ها نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد کمتر و 189 درصد ارزش آنها به لحاظ مبلغی بیشتر شده که نشان دهنده کیفی سازی و هزینه کرد آن با دید سرمایه ای توجه شده است.
وی افزود: این پروژه ها در حوزه های آموزشی، بهداشت و درمان، آب آشامیدنی، حمل و نقل، صنعت معدن و تجارت است.
استاندار زنجان گفت: 65 درصد طرح ها توسط بخش خصوصی است که نشان می دهد سرمایه کذاری در استان وضعیت مطلوبی دارد.
حقیقی یادآوری کرد: لایحه ای در باره افزایش اعتبار عمرانی استان زنجان به مجلس ارائه شده که برای نخستین بار نسبت به سالهای گذشته رشد در این بخش را خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: طرح های قابل بهره برداری در استان اشتغال یکهزار و 302 نفر را به طور مستقیم محقق می کند.
استاندار زنجان گفت: جدا از شعاری که در دنیا توسط استکبار داده می شود، اینها جدید نیست چرا که 40 سال است می شنویم.
حقیقی تاکید کرد: استکبار و نوکران حقله به گوش آنها عزمشان همیشه بر این بوده تا حد امکان شعارها عملی شود که تاکنون محقق نشده است و برای عدم عملی شدن آن سندهای متعددی داریم.
وی تاکید کرد: انقلاب کردیم ماجرای کودتای نوژه، حادثه طبس، هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ نیابتی و تربیت مسلمانان قلابی را رقم زدند و با تربیت داعش میلیاردها دلار در سوریه وعراق و جاهای دیگه هزینه کردند اما نتوانستند هدف خود را پیش ببرند.
استاندار زنجان گفت: جمهوری اسلامی قدرت خود را به دنیا ثابت کرد و ایران هراسی را در وجدان عمومی از بین برده است.
حقیقی اظهارداشت: نقش ایران در معادلات بین المللی و جهانی به دنیا ثابت شده است.
وی افزود: دشمن با صلابت تر از گذشته اقداماتش پابرجاست و هرکاری از دستش بیاید برای انقلاب دریغ نمی کند.
وی با بیان اینکه مشکلات کنونی قابل کتمان نیست، خاطرنشان کرد: امروز رسالت دشمنان بر این است، سرمایه ها و فرصت جمهوری اسلامی را کاهش و تحریک پذیری و مشکلان را افزایش دهند تا کشور را محیطی فلج کننده و عقیم نشان دهند که باید مراقب باشیم.
استاندار زنجان یادآوری کرد: امروزه همه ما وظایف سنگینی بر عهده داریم که اولین وظیفه راهبری امام راحل و تاکیدات ولی امر مسلمین است تا مقوم های اتحاد را اعم از اعتماد، رضایت و مشارکت را ارتقا دهیم.
حقیقی با بیان اینکه انقلاب را همه مردم کردند و همه در قبال آن مسئول هستیم و تاکنون نیز در سایه اتحاد به اینجا رسیده چرا که همه اقشار متختلف در انتخابات، راهپیمایی و مسائل سرنوشت ساز کشور مشارکت داشته اند و استمرار آن در سایه اتحاد است.
وی با بیان اینکه باید مرام، منش مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و جوانان و نوجوانان تعمق و مطالعه در مرام منش این بزرگان داشته باشند و راه آنها را راه خود قرار دهند.
استاندار زنجان، با گرامیداشت یاد سه هزار شهید استان زنجان و 230 هزار شهید کشور افزود: به گواه تاریخ اکثر انقلاب ها در مرحله ای منجر به شکست شده که این موضوع ناشی از اهداف مادی آن بوده است.
حقیقی تاکید کرد: محتوا و ارزش انقلاب ایران از هر لحاظ با انقلاب های دیگر تفاوت اساسی دارد چرا که انقلاب ما بر مبنای اصلاح و بسط عدالت با انگیزه الهی بوده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس انقلاب ایران تاکنون با صلابت، قدرت به پشتواته مردم حضور مقتدی در دنیا دارد و هر روز نیز نسبت به صلابت گذشته مقاومتر و ارزشمند تر می شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امروز جانشین به حقی دارد، افزود: امام راحل ویژگی بسیار برجسته و ممتازی نسبت به سایر رهبران تاریخ دارد.
حقیقی یکی از ویژگی های امام راحل راسیاست، رهبری و مکتب براساس انگیزه الهی بیان کرد و افزود: دومین خصوصیات ممتاز ایشان مردمی بودن بود که امام راحل به تاسی از جد بزرگوار خود گرایش به مردم را حق گرایی می دانست که به کرامت و بزرگی در عمل احترام قائل و همیشه به مدیران و مسئولان خارج از شعار تکریم به مردم را تاکید داشت.
استاندار زنجان با بیان اینکه این پس از سالها رحلت امام راحل می بینیم، مرام و شخصیت وی همیشه پایدار بوده و همانطوری که در ورود امام استقبال میلیونی بود تشیعع این شخصیت بزرگ تاریخ نیز میلیون ها ایرانی حاضر بودند که علاوه بر انگیزه الهی نشان از مردمداری این شخصیت داشت.
حقیقی تاکید کرد: ورود امام راحل به کشور مقدمه پیروزی انقلاب بود که وی بر وحدت و اتحاد تاکید داشتند چرا که این مقوله موجب پیروزی ایران شد.
وی اظهارداشت: امام راحل برای اتحاد بین ملت با حکومت و حکومت با ملت تلاش کردند و در ادامه نیز ولی امر مسلمین این مسیر را الگو قراردادند.
استاندار زنجان تاکید کرد: برای رهبر معظم انقلاب وحدت و مقوم های آن چنان مهم بود که سالی را به نام همدلی و همزبانی نامگداری کردند.
حقیقی افزود: امام راحل جوانگرا بودند، جوانان دیروز گوش به فرمان امام حماسه های بزرگی خلق کردند که دنیا از به تصویر کشیدن آن عاجز است و ولایتمداری ملت نشان از خلق و خوی امام (ره) و رهبر است.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.