به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان شامگاه پنجشنبه در آیین گشایش سینما روشا به پایین بودن سهم بخش خدمات در اشتغال در کشور و استان اشاره کرد و افزود: ورود بخش خصوصی به این بخش می تواند تاثیر قابل توجهی در تقویت آن داشته باشد.
فرامرز نیک سرشت در بخش دیگری از سخنان خود به مغفول ماندن حوزه فرهنگ اشاره کرد و ادامه داد: استناد به تمدن هفت هزار ساله کفایت نمی کند بلکه لازم است برنامه های عملیاتی برای تقویت فرهنگ را مورد توجه قرار دهیم.
علی وقف چی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی به جایگاه و اصالت فرهنگ در تمدن ایران اشاره کرد و گفت: امروز حوزه فرهنگ با ضعف های روبرو است که باید برای جبران آن ها بهره گیری مناسبی از ظرفیت ها داشته باشیم.
فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم سینما را یکی از تاثیرگذارترین هنرها در جهان امروز توصیف کرد و گفت: در زمان حاضر سالانه حدود 100 فیلم سینمایی در کشور تولید می شود و در این زمینه جهش ها و موفقیت های قابل توجهی در دوران انقلاب اسلامی حاصل شده است.
به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سرمایه گذار سینما روشا، متقاضی ایجاد 2 سالن سینمای دیگر نیز در زنجان است که امیدواریم زمینه احداث و راه اندازی آن ها فراهم شود.
گفتنی است پیش از احداث سینما 'روشا '، برای جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان زنجان در سطح استان و شهر زنجان یک سینما با 231 صندلی وجود داشت.
نخستین سینمای بخش خصوصی زنجان در شهرک کارمندان این شهر واقع است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.