محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر اولین مرکز اقامتی ، بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و ترک اعتیاد زنان در استان زنجان افتتاح خواهد شد.
وی اظهار داشت: مهمترین رویکرد بهزیستی بر کاهش و پیشگیری از اعتیاد قرار دارد و در این راستا کمپ ها و مراکز اقامتی، بهبود و بازتوانی اعتیاد را برای گروههای هدف به ویژه زنان را در دستور کار قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: طی ایام الله دهه فجر 40 واحد مسکونی مددجویی و همچنین مسکن افراد دارای 2 معلول در شهرستانهای زنجان ، خدابنده ، ایجرود، طارم و سلطانیه افتتاح می شود در حالی که از ابتدای نهضت ساخت مسکن تاکنون 2 هزار و 250مسکن به مددجویان بهزیستی تحویل داده شده است.
به گفته مدیر کل بهزیستی استان زنجان، همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب، مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین ذهنی پسران سینا در زنجان، کلینیک مددکاری اجتماعی در شهرستان خدابنده و پایگاه سلامت اجتماعی (خانه دوست) افتتاح می شود.
محمدی، افتتاح هشت باب مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان در شهرستانهای زنجان ، خدابنده ، خرمدره و ایجرود ،یک مرکز مشاوره تخصصی اختلالات و مشکلات جنسی ( سلامت اجتماعی ) در زنجان را دیگر برنامه های قابل افتتاح دهه فجر اعلام کرد.
وی اظهار داشت: طرح های پرورش بلدرچین ،کارگاه خیاطی ، پرورش و تکثیر ماهی های زینتی ، خواربار فروشی ، آژانس بانوان ، نانوایی ، لحاف دوزی و کارگاه خیاطی موسسه غیر انتفاعی نیکان در شهرستانهای ابهر ، زنجان ، خرمدره ، خدابنده و ایجرود از طرح های اشتغال زایی بهزیستی برای توانمندسازی مددجویان است که در این دهه قابل افتتاح خواهد بود.
این مسئول خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده های شهداء ، منزل مددجویان ، ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به عموم مردم ، برگزاری جشن در مهدهای کودک و مراکز تحت نظارت بهزیستی استقرار خودروهای 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی در مسیر راهپیمایی و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان از اهم برنامه های بهزیستی در آخرین روز ازدهه مبارک در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا،هم اکنون 15 درصد کل جمعیت استان به عبارتی 160 هزار و 307 نفر مددجو به همراه خانواده هایشان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.
19 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد26 هزار و 840 خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند و از این تعداد 14 هزار و 656خانوار مستمری دریافت می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.