ابراهیم قاسمی روز چهارشنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری ایرنا مرکز زنجان، هدف بازدید از رسانه ها را تقویت تعامل دو طرفه و احصا مسائل و مشکلات بر شمرد و افزود : تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان این است تا در حد توان در رفع مسائل حوزه رسانه در این استان تاثیر گذار باشد.
وی اظهار داشت: اگر قانون مطبوعات تمام جوانب مسائل مرتبط با فعالیت رسانه ای را پوشش دهد، از حجم بخش قابل توجهی از مشکلات دراین حوزه کم می شود.
قاسمی به لزوم بازنگری در آیین نامه های حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: برخی از قوانین مربوط به چند دهه قبل است در حالی که ماهیت موضوعات در شرایط کنونی تغییر کرده است.
وی رشد توسعه فضای مجازی را از عوامل موثر بر حوزه فعالیت رسانه های در جامعه عنوان کرد و افزود: رسانه ها باید تلاش کنند تا خود را با شرایط جدید حاکم بر حوزه ارتباطات هماهنگ کنند.
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خانه مطبوعات، رسمی ترین تشکل در حوزه رسانه است، اظهار داشت: ملاک ارائه خدمات به فعالان حوزه رسانه در استان، عضویت در این تشکل است.
قاسمی با بیان اینکه عضویت در خانه مطبوعات برای همه فعالان رسانه ای آزاد است، افزود: هیات مدیره خانه مطبوعات بر اساس رأی گیری اعضا انتخاب می شود، و این نباید موجب شود افرادی که سلایق و فکر متفاوتی دارند از عضویت در خانه مطبوعات صرف نظر کنند؛ چرا که انتخاب شدن افراد در خانه مطبوعات فرصت یکسانی برای همه است و همه می توانند ازآن بهره مند شوند.
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تشکل 'انجمن صنفی خبرنگاران زنجان' به عنوان یک تشکل تعاونی است و مجوزش را از این اداره کل دریافت نکرده است ولی به دلیل ماهیتش منعی برای فعالیت آن از نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.