به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان به اهمیت صنعت گردشگری در رشد و توسعه اشاره کرد و افزود: اکنون از هر هفت اشتغال ثابت در دنیا، یک مورد آن در حوزه گردشگری است بنابراین لازم است برای رونق این بخش در استان برنامه ها و کارهای عملیاتی داشته باشیم.
وی به ضرورت جدی گرفتن بوم گردی در استان تاکید کرد و ادامه داد: به واسطه جایگاه بالای گردشگری در رونق اقتصادی، انتظارات از آن در ایجاد اشتغال نیز زیاد است.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم انعکاس واقعیت ها در آمارها و گزارش ها اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی برای سال آینده باید برنامه های پروژه محور و قابل سنجش حوزه خود را ارائه دهند تا از دل آن ها نقشه راهی برای پیشبرد امور استخراج شود.
وی افزود: رویکرد پروژه محوری در برنامه ها باعث می شود تا خارج از آن عمل نکنیم.
استاندار زنجان به تفویض اختیارهای انجام شده به استان ها در موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: افزایش سقف اعطای تسهیلات اشتغال روستایی از 60 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال به متقاضیان، نمونه ای از این دست تفویض اختیارها است که البته چنین امری وظیفه ما را نیز در ارائه خدمات بیشتر می کند.
حقیقی با قدردانی از همراهی بانک ها در اعطای تسهیلات اشتغال، خاطرنشان کرد: باید با اعطای تسهیلات دنبال ایجاد اشتغال باشیم ولی اکنون بیشتر تسهیلات ارائه شده برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و افزود: لازم است توسعه آموزش مقوله مهم کارآفرینی به توانمند سازی افراد منجر شود.
حقیقی به سهم اشتغال 36 درصدی این استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با وجود بالا بودن میزان اشتغال در بخش کشاورزی زنجان نسبت به 18 درصد میانگین کشوری، ارزش افزوده با میزان اشتغال ایجاد شده در این بخش متناسب نیست و لازم است برنامه ها و اقداماتی در جهت بهبود شرایط در این بخش انجام شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به نهضت دیدار مدیران با خانواده های شهدای این استان اشاره کرد و گفت: این اقدام برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و همچنین با هدف بررسی مسائل و مشکلات خانواده های شهدا انجام می شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.