هدایت صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد با تکیه ‌بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
وی اظهار داشت: از مجموع اشتغال ایجاد شده 47 فرصت شغلی از محل طرح های کار انگیزی ،270فرصت شغلی از محل طرحهای توان افزایی و یکهزار و 275 فرصت شغلی نیز از محل طرحهای خودکفایی برای مددجویان تحت حمای این نهاد بوده است.
وی اضافه کرد: طرح های ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت این استان اغلب در بخش های کشاورزی ، دامپروری ،شیلات ،صنایع دستی ، فعالیت های صنعتی و معدنی و خدمات را شامل می شود.
ای مسئول ادامه داد: یکی از رویکردهای دیگر این نهاد در حوزه اشتغال توجه به طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان، نو وخلاقانه برای مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
به گفته صفری، برنامه ‌ریزی‌شده در همه شهرستان‌های استان زنجان حداقل یک طرح اشتغال دانش‌بنیان و بازار محور از جمله پرورش زالو، نیروگاههای خورشیدی خانگی، پرورش گیاهان دارویی و گل محمدی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان ایجاد شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی این نهاد در حوزه اشتغال‌ زایی برای مددجویان تحت حمایت با ارائه خدمات مشاوره‌ای، فکری و فرهنگی به ‌منظور ایجاد فرهنگ کار و تلاش برای رسیدن به خوداتکایی و استقلال اقتصادی، مهارت‌ آموزی، ارائه مشاوره ‌های شغلی بر اساس علاقه‌مندی افراد و ایجاد اشتغال انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 هزار318 خانوار با جمعیت 54 هزار 980نفر از خدمات کمک معیشت و غیرکمک معیشت این نهاد در استان زنجان بهره‌مند هستند که راهبرد اصلی این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد با محوریت اشتغال است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.