سمانه شاددل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح حمل و نقل عمومی شهر زنجان از سال 94 در شهر زنجان آغاز شد که با بهره گیری مشاور متخصص زوایای مشکلات تاثیرگذار در بهره وری ناوگان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: نرخ کرایه، فاصله ایستگاه ها‌، سرعت حرکت و فرسودگی ناوگان مسیرها و ترافیک و از طرفی آماری از میزان تقاضای سفر مردم نیز مورد پایش قرار گرفت تا از این طریق خطوط تمایل سفر استخراج شود.
شاددل افزود: خروجی این مطالعه خطوط جدید اتوبوسرانی سطح شهر بود اما زمان سفر اتوبوس های سطح شهر بنا به دلایل مختلفی شامل نداشتن خط ویژه و توقف‌های خارج از ایستگاه بیشتر و تعداد مسافران نیز به مراتب کاهش یافته بود.
وی بیان کرد: همین مساله موجب شده بود تا بخش خصوصی به دلیل کاهش درآمد آنگونه که باید و شاید از عهده هزینه ناوگان شامل بهسازی و نوسازی برنیاید.
سرپرست حوزه ترافیک و حمل و نقل شهرداری زنجان ادامه داد: بر این اساس افزایش کرایه تنها راه بالابردن درآمد رانندگان اتوبوس نیست و برای افزایش تعداد مسافر و مطلوبیت ناوگان حمل و نقل عمومی باید سرعت خدمات رسانی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: کنترل ایستگاه ها و توقف‌ها به 2 زیر ساخت نیاز دارد، اولی نرم افزاری دیگری فرهنگ سازی است که فرهنگ سازی در گرو همکاری رسانه‌هاست که در موضوع نرم افزارها نیز اقدامات متعددی توسط شهرداری زنجان انجام شده است.
شاددل افزود: طبق برنامه ریزی ها قرارداد شهرداری با رانندگان تغییر خواهد یافت به نحوی که از سوی شهرداری یارانه‌ به ناوگان حمل و نقل عمومی تزریق خواهد شد که این مهم برای اولین بار رخ می دهد.
وی یادآوری کرد: رویکرد شهرداری و شورای شهر اصلاح و ساماندهای حمل و نقل عمومی در شهر زنجان است و با این هدف یارانه اختصاص داده شده است.
به گفته این مسئول، سالهاست اتوبوسرانی زنجان بصورت سنتی فعالیت می کند و در این میان مکانیزه و سیستماتیک کردن آن مستلزم صرف زمان زیادی است و تحقق این مهم در بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان 420 هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.