دکتر پرویز قزلباش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اوایل انقلاب در حوزه بهداشت تعداد محدودی خانه بهداشت در کشور مستقر بود و گروه های اندکی خدمات مورد نیاز خود در این حوزه را دریافت می کردند.
این مسئول گسترش امکانات در بخش های مختلف به خصوص خدمات بهداشتی و درمانی را در سطح کشور افتخار آمیز خواند و افزود: 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کار و تلاش 456 خانه بهداشت حتی در دورترین نقاط این استان ایجاد شده که تعدادی از آنها در سال های گذشته بازسازی و یا احداث شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: پوشش مراکز خدمات جامع سلامت روستایی این استان نیز قبل از انقلاب 7.36 درصد بود که در زمان حاضر این رقم با تعداد 68 باب به 100 درصد رسیده است.
وی بیان کرد: توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط کشور یکی از دستاوردهای مهم 40 ساله انقلاب اسلامی است که این مهم به رغم وجود مشکلات اقتصادی، جنگ هشت ساله و توطئه های استکبار جهانی همچنان استمرار دارد.
قزلباش افزود: بر این مبنا نظام سلامت کشورمان توانسته است در سطح ملی، منطقه ای و جهانی جایگاه خود را حفظ کند و شاخص های سلامتی خود را در حوزه های مختلف بیش از گذشته ارتقا دهد.
وی اظهار داشت: طی سال های گذشته در ابعاد مختلف در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، فناوری و حوزه فرهنگی حرکت های بسیار خوبی در کشور انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: شاخص های بهداشت و درمان در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی گویای این است که دولت های بعد انقلاب به مقوله سلامت توجه جدی داشته اند و این توجه مستمر به این حوزه مهم در حد بضاعت و با محدودیت منابع مالی ایجاد شده است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.