به گزارش ایرنا، بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران همه مسئولان در بخش ها و رده های مختلف آستین همت برای توسعه و بالندگی این سرزمین بالا زدند که در چهل سالگی تولد آن، شاهد توسعه غیرقابل انکار در همه بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از جمله گاز رسانی به شهرها و روستاها در استان زنجان هستیم.
شرکت گاز استان زنجان با پیگیری اهداف کلان خود به منظور تغییر الگوی مصرف انرژی به ویژه در توسعه شبکه‌های گازرسانی به شهرها، روستاها، نیروگاه‌ها، صنایع و تامین سوخت خودروها با هدف کاهش آلودگی محیط زیست اقدامات قابل توجهی انجام داده است.
در گذشته با نبود انرژی گاز در سطح شهرها و روستاها و استفاده از سوخت های فسیلی مشکلات مختلف برای مصرف کنندگان و آلودگی های زیست محیطی به همراه داشت.
با بهره مندی روستاهای استان زنجان از گاز طبیعی، توزیع نفت سفید در بین روستاهای استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش یافته است.
کاهش توزیع نفت سفید در روستاهای استان زنجان به دلیل گاز رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است.

** 100 درصد جمعیت شهری زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به جایگاه و نقش اساسی گاز طبیعی از نظر اقتصادی و زیست محیطی از تلاش برای بهره مندی همه زنجانی ها از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر این شرکت با ارائه خدمات 329 هزار و 472 مشترک را در بخش های تجاری، صنعتی و خانگی تحت پوشش دارد.
سید موسی احمدلو تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش های بی وقفه مسئولان با اتصال 21 شهر به شبکه گاز کشور در زمان حاضر 100 درصد جمعیت شهری استان زنجان از این نعمت برخوردار هستند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور گازرسانی به این مناطق شهری 2 هزار و 303 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان زنجان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: تاکنون 179 هزار و 834 انشعاب گاز در سطح استان طراحی و نصب شده و بیش از 326 هزار و 626 مصرف کننده نیز در حال استفاده از خدمات گازرسانی هستند.

** 82.6 درصد خانوارهای روستایی زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند
احمدلو اظهار داشت: با اتصال 506 روستای استان به شبکه گاز کشور در حال حاضر نزدیک به 80 درصد جمعیت این مناطق در استان زنجان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که این رقم در دهه فجر امسال به 86.2 درصد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: از 910 روستای دارای سکنه استان، 723 روستا بالای20 خانوار هستند که از این تعداد 505 روستا بهره مند از گاز طبیعی هستند و عملیات گاز رسانی برای 107 روستا ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: 131 پروژه گاز رسانی در دست طراحی و 72 طرح دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد.
به گفته احمدلو، با افتتاح طرح های گاز رسانی به روستاهای این استان در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تعداد روستای بهره مند از گاز به 540 روستا می رسد.
وی افزود: چهار هزار و 203 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح روستاهای استان زنجان اجرا شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با اتمام گازرسانی به 100 روستای در دست اقدام دیگر با جمعیت 11 هزار و 510 خانوار تا پایان سالجاری 90 درصد جمعیت روستایی استان بهره مند از گاز می شوند که این مهم مطابق با برنامه کشوری است.

** فعالیت 40 جایگاه سی ان جی در استان زنجان
به گفته احمدلو، فعالیت 40 جایگاه سی ان جی برای سوخت گیری خودروها در سطح استان زنجان یکی دیگر از برکات و دستاوردهای انقلاب است که توسط شرکت گاز استان زنجان محقق شده است.
وی خاطرنشان کرد: تامین این سوخت برای عرضه به وسایط نقلیه به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی و دسترسی به سوخت ارزان و پاک است.

** 1161 صنعت در استان از گاز طبیعی بهره مند هستند
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر 11 منطقه صنعتی استان زنجان در هشت شهرستان دارای گاز طبیعی برای تولید و تبدیل آن به ارزش افزوده هستند.
احمدلو تاکید کرد: هدف از گاز رسانی به صنایع بزرگ و کوچک استان زنجان نیز استفاده نکردن از سوخت های فسیلی و کاهش آلاینده های زیست محیطی است.

** دهه فجر امسال 60 طرح گاز رسانی در زنجان به بهره برداری می رسد
وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 64 طرح گاز رسانی، با اعتباری نزدیک به 642 میلیارد ریال در استان زنجان خبرداد و افزود: 60 طرح بهره برداری و چهار طرح نیز آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: برای طرح های آماده بهره برداری بیش از 528 میلیارد ریال و اجرای پروژه ها نیز بیش از 79 میلیارد ریال هزینه شده است.
احمدلو این طرح ها را شامل گازرسانی به 35 روستا ، آغاز عملیات اجرایی گاز برای چهار روستای دیگر و همچنین افتتاح گازرسانی به 25 واحد تولیدی – صنعتی تا پایان امسال در استان زنجان برشمرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: برای افتتاح طرح های گازرسانی به 35 روستا در چهار شهرستان استان بیش از 477 میلیارد و ریال اعتبار هرینه شده است تا 3 هزار و 983 واحد مسکونی در این مناطق از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.
مهندس احمدلو ابراز داشت: با افتتاح این طرح ها تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی استان زنجان به 540 روستا با 82.6 درصد می رسد.
به گزارش ایرنا، شرکت گاز استان زنجان در حال حاضر به 306 هزار و 113 مصرف کننده گاز خانگی، 22 هزار و 198 تجاری و یک هزار و 161 مشترک عمده و صنعتی در استان خدمات ارائه می کند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.