شهریار اماموردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال میزان اهدای عضو در این استان نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است که امیدواریم این مهم با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های لازم به مراتب افزایش یابد.
وی اظهار داشت: روند اهدای عضو در این استان به ویژه در شهر زنجان مناسب است اما با نقطه مطلوب همچنان فاصله دارد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در فرآیند کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی، با اینکه والدین تصمیم گیرنده هستند اما نقش اطرافیان در این ارتباط بسیار مهم و اساسی است.
وی اضافه کرد: از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات متعددی برای کسب رضایت از خانواده های آنان برای اهدای عضو انجام می شود و تیم های کارشناس، متبحر و آموزش دیده ای با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم اقدام می کنند.
اماموردی افزود: از بیمار مرگ مغزی جهت اطمینان از سالم بودن ارگان های سالم برای پیوند، قبل از اهدای عضو آزمایش های متعددی انجام می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ارگان های قابل پیوند بیماران دچار مرگ مغزی شامل، قلب، کبد، کلیه، ریه، مغز استخوان، لوزالمعده و سایر اعضا و بافتها هستند که به شرط سالم بودن این بافتها می توان آنها برای بیماران نیازمند استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 21 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان کسب شد که از این تعداد 20 مورد به مرحله اهدا رسید.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87 آغاز به کار کرده است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.